פוליטי / מדיני

רה"מ נתניהו: ישראל מחויבת למעבר לאנרגיה מתחדשת עד ל- 2050

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שבת) דברים בוועידת האקלים הבינלאומית בבריטניה. "ישראל מחויבת לחלוטין למעבר מדלקים פוסיליים לאנרגיה מתחדשת עד לשנת 2050. עשינו כבר התקדמות מכריעה בשני תחומים ספציפיים: הורדנו משמעותית את התלות שלנו בפחם. למעשה, ישראל היא מובילה עולמית בצמצום צריכת הפחם. עד לשנת 2025, בעוד חמש שנים בלבד, ישראל לא תשרוף יותר פחם. שום פחם, פרט למצב חירום. בתחום האנרגיה הסולארית, במהלך חמש השנים האחרונות, הגדלנו את הייצור מכ-2% לכ-10%. עד לשנת 2030, אנרגיה סולארית תספק יותר משליש מכלל החשמל של ישראל."

עוד אמר ראש הממשלה: "האתגר שעדיין ניצב בפנינו בתחום האנרגיה הסולארית הוא סוגיית האחסון. ממשלתי שוקדת על מדיניות שתתגבר על האתגר הזה. למזלנו, יש לנו מאות חברות הזנק ישראליות שעובדות על נושא זה, ועל נושאים אחרים בתחום האנרגיה החלופית. חברות אלה מקבלות ועתידות לקבל מיליארדי דולרים בהשקעות. אני משוכנע שמדענים ויזמים ישראליים, בזכות כושר ההמצאה שלהם שאינו יודע שובע, יאפשרו לנו למלא את תפקידנו במהפכת האנרגיה הסולארית הגלובלית."

לסיום ציין נתניהו: "שיתוף פעולה בתחום האנרגיה הסולארית הוא גם חלק בלתי נפרד משיתוף הפעולה החדש שלנו עם איחוד האמירויות הערביות ובחריין. לכן, אנרגיה סולארית לא רק מסייעת לבטל את התלות בדלקים פוסיליים, אלא גם עוזרת לנו לחזק את השלום הישראלי-ערבי. שתי המטרות האלה מציעות לנו עתיד בהיר, נקי ובטוח".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: רועי אברהם, לע"מ

Back to top button