חדשות הארץ

נס חנוכה: חייה של תינוקת ניצלו בלידת חירום ברמב"ם

יעקב ואלונה מזרחי (26), תושבי קריית ים, חיכו חודשים להולדת בתם הבכורה. אבל למרות התכנונים וההכנות, שום דבר לא הכין אותם ללידה דרמטית במיוחד, שבמהלכה כמעט איבדו את היקר מכל.

בערב יום רביעי האחרון הרגישה מזרחי כאבים בבטנה. בהיותה בשבוע מתקדם להריון קצת היססה אם לצאת לבית החולים, אך החליטה להמתין ולראות האם הכאבים מתפתחים לצירים. "הכאבים הלכו וגברו", משחזר הבעל את השתלשלות האירועים, "אבל אלונה רצתה להמתין עד כמה שאפשר. אני ראיתי שהיא סובלת ושכנעתי אותה שאין טעם לחכות יותר".

עם הגעתם של בני הזוג לרמב"ם, הם עברו מספר בדיקות, במהלכן הסתבר שהיולדת לא נמצאת בלידה פעילה או עומדת ללדת, אך ממצא אחר שעלה מן הבדיקות בהחלט הדאיג את הרופאים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כמה רופאים נכנסו בזה אחר זה והציצו בבדיקות", מספר מזרחי, "בכל פעם שאלתי אם הכל בסדר ורופאים הרגיעו אותי אבל נראה שמשהו שם לא מסתדר להם".

מממצאי האולטראסאונד שנעשו ליולדת עם הגעתה למיון נשים, נצפתה האטה משמעותית בדופק העוברית שנשאה ברחמה. משנראה שדופק לא עולה והעוברית מפתחת מצוקה שמסכנת את חייה, הוחלט להבהילה לחדר הניתוח ולבצע הליך קיסרי להוצאת העוברית.

"בתוך דקות ספורות היולדת היתה בחדר ניתוח, כאשר צוות רב תחומי של מומחים התייצב לביצוע המשימה החשובה", מסבירה דר' עדי הלברטל כהן, רופאה ממערך ההריון והלידה של רמב"ם אשר לקחה חלק בניתוח החירום, "עשר דקות מרגע שנכנסנו לחדר הניתוח התינוקת היתה בחוץ. רופאת הילדים אוששה אותה והיא הגיבה היטב. התגובה המהירה שלה מעידה על כך שהבעיה היתה מיידית ואקוטית. זה היה עניין של כמה דקות שהבדילו בין חיים ומוות".

ביצוע ניתוח חירום במהירות כזו התאפשר הודות לשיתוף פעולה ועבודה מתוזמנת ומסונכרנת בין צוותים מתחום רפואת האם והעובר, מיילדות, הרדמה, טיפול נמרץ ילדים ופגייה, צוות סיעודי, צוות חדר ניתוח ועוד.

מחוץ לחדר הניתוח עמד מזרחי מודאג ונסער, כשכול מחשבותיו מוקדשות לדרמה שמתחוללת מעבר לקיר: "התפתחות כזאת לא היתה צפויה כלל", הוא אומר, "הכל קרה כל כך מהר ובפתאומיות. עמדתי בחוץ והתפללתי שהכל יסתיים בשלום. קשה שלא לדמיין את הגרוע מכל. כשהרופאה יצאה לעדכן אותי שאלונה והתינוקת בסדר שמחתי כל כך. זה היה פשוט נס. עוד כמה דקות והדברים יכלו להסתיים אחרת. אין מילים להודות לצוות של רמב"ם על כל מה שהם עשו עבורינו".

אחרי יממה בפגייה, בתם הקטנה של הזוג מזרחי עברה לתינוקיה והם צפויים להשתחרר היום מבית החולים ולשוב לביתם כמשפחה מורחבת. "כשאנחנו חושבים על השתלשלות האירועים ומה שקרה מרגע שהגענו לרמב"ם, אנחנו מבינים שהיה פה נס והשגחה", אומרים השניים, "ידענו כל הזמן שנגיע ללדת ברמב"ם בזכות הצוות והמקצועיות שלו. והנה – לא סתם, הם הצילו לנו את הילדה. כולם פה מדהימים, פשוט אין מילים לתאר כמה שאנחנו נרגשים ומלאי תודה", מסכמים ההורים הטריים ומאחלים לכולם בשמם ובשם בתם הקטנה, מיאל, חג שמח!

בתמונה: יעקב, אלונה ומיאל מזרחי. צילום: הקריה הרפואית רמב"ם

2 תגובות

  1. גם לי קרה לפני שנתיים דבר דומה אני היתי בשבוע 39 והיה לי גם סוכר בהריון הזה וההריון היה בסיכון וכל הזמן היתי האמת במעקב ויום לפני שהלכתי לבהח הסתובבתי כל היום ולא הרגשתי תנועות עובר והיתי מודאגת ובערב נסענו לבהח והרופאים הציעו לי לעשות זירוז באותו ערב אבל בסוף הוחלט שהגיע למחרת ויבדקו שוב ואז שהגעתי למחרת שיכנעו אותי לזירוז והסכמתי ועשו לי זירוז אושפזתי במחלקה להריון בסיכון ולמחרת ב6 בבוקר התחילו כאבים חזקים מאד שבהריון הראשון לא הרגשתי ככה ונראה שזה היה צירים כי זה קרה כל כמה דקות והתחזק בין לבין הצלחתי בקושי לעשות מקלחת ורציתי לשתות נס קפה ולאכול משהו בחדר אוכל באישפוז שם ולא הספקתי פתאום ירדו לי מיים בחדר אוכל ונורא נבהלתי כי היה גם דם וזה נראה לא כמו מיים רגיל שירד הם היו נראים מאד מלוכלכים ומהר מאד באו לידי הצוות והבין שמשהו לא כשורה ואמר שהמיים שירדו מזוהמיים זה נקרא מיים מקוניאלים שזה אומר שהתינוקת נימצאת במצוקה ולכן עשתה צרכים שלה בבטן מהר הקפיצו אותי לחדר לידה שם נתנו עוד זירוז ולא נתנו אפידורל ואני סבלתי מכאבים כמו שאף פעם לא סבלתי ככה מ6 בבוקר עד שעה 12 וחצי עד שנתנו לי אפידורל בשעה 14 ראו שהלידה לא מתקדמת ואין פתיחה מספיק והתחילו ליראות מצוקה גדולה של העוברית שהיתה בבטני ודופק שלה התחיל לרדת הרופאים התכנסו סביבי לפחות יותר מ10 רופאים ואמרו שאי אפשר לחכות וחייבים ניתוח חירום אחרת אני והילדה בסכנת חיים והכניסו אותי לחדר ניתוח תוך 7 דקות הוציאו אותה את הילדה ובקושי נתנו לי ליראות אותה לא נתנו להחזיק ולקחו אותה לבחוץ ואחכ בעלי סיפר עשו לה טיפול הוציאו לה נוזלים דרך הגרון והאף עם צינור זה צוות של רופא ילדים נכח וטיפול נימרץ במיקרה כזה ןבזכותם אנחנו בריאות ושלמות זה היה באיכילוב ..אבל לא כתבו על זה באינטרנט .מאחלת לכם הרבה בריאות ואושר ונחת מהקטנה שתזכו לגדל אותה לחיים טובים ומצוות שיהיה הרבה מזל טוב 😍❤❤❤

Back to top button