בריאות

הכל אפשרי: הנס הנפלא של יעלה, "עברתי הריון לא פשוט"

לאחר הריון מסובך וקשה הצליחה יעלה יאמין (33) מעפולה ללדת בן בריא בזכות צוות המרכז הרפואי העמק. 

"עברתי הריון לא פשוט", מספרת יעלה. "כבר בשבוע 27, שזה שבוע צעיר יחסית של ההיריון, נאלצתי להתאשפז במחלקת אם ועובר של המרכז הרפואי העמק. סבלתי מדימומים חוזרים ונשנים ולאורך כל התקופה ועד סוף ההיריון התאשפזתי ושוחררתי לסירוגין. האשפוז האחרון נמשך חמישה שבועות והסתיים בלידה בשבוע 36. בכל תקופת האשפוז בקושי ראיתי את ביתי הבכורה שהייתה בבית וצוות מחלקת אם ועובר ויולדות א' בעצם הפכו למשפחה עבורי. בזכותם הצלחתי להגיע לשבוע 36 וללדת תינוק בריא במשקל 2.700, לא האמנתי שזה יקרה".

"דימום חמור במהלך ההיריון, עקב שליית פתח כמו במקרה של יעלה, שלא מטפלים בו כראוי עשוי לסכן את האם והעובר", מסביר פרופ' זהר נחום, מנהל השירות לרפואת אם ועובר במרכז הרפואי העמק. "במצב כזה יש צורך בהשגחה, מתן נוזלים וטיפולים נוספים ולכן אשפזנו את יעלה. במצב של דימום משמעותי, אספקת הדם לעובר נפגעת, פחות חמצן מגיע לעובר דרך השלייה וזה עשוי להוביל למצוקה עוברית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"המטרה שהרופאים הציבו הייתה להגיע לשבוע 34", יעלה מסבירה. "למרות הדימומים והקושי הצלחנו להגיע אפילו לשבוע 36 וזה היה השיג אדיר מבחינתי".

 פרופ' זהר נחום מספר: "בשבוע ה36, יום לפני הניתוח הקיסרי המתוכנן, הופיע דימום חזק שחייב אותנו להתערב ולסייע. זה היה הריון ממושך וקשה, שלווה בדימום מסיבי אבל נגמר בטוב גם לאם וגם לילוד".

"קראתי לתינוק ארי בגלל התקופה הקשה שעברנו אבל יצאנו מחוזקים. משמעות השם היא חוזק, התגברות, חזק כמו אריה. צוות מחלקת אם ועובר ויולדות א' שטיפלו בי היו מדהימים, מסורים, מקצועיים, הם היו לי לבית ומשפחה והם חלק גדול מהנס הזה", מסכמת יעלה. 

בתמונה: יעלה יחד עם פרופ' זהר נחום, ועליזה חתוקאי אחות אחראית במחלקת אם ועובר וביולדות א'.

צילום: דוברות המרכז הרפואי העמק

Back to top button