בריאות

כך התגייסו צוות מד"א וקופ"ח כללית לסייע לחולת קורונה בהיריון

צוות מד"א נקרא אל ביתה של יולי (39), תושבת ראשון לציון ואם לשניים, אשר נמצאת בחודשי הריון מתקדמים וחששה מכך שלא חשה את תנועות עוברה זמן ממושך. יולי חולת קורונה מאומתת וכך גם בעלה, אשר מאושפז בבית חולים במצב קשה. בנה הבכור עם צרכים מיוחדים ובנה הקטן פעוט. כשביקשה להתפנות לבית החולים – גילו צוות מד"א כי אין מי שישמור על ילדיה הקטנים.

במשך כשלוש שעות, כשהם בחליפות מיגון, ניסו אנשי צוות מד"א למצוא פתרון שיכלול בדיקה מקיפה של האישה, תוך שמירה על הילדים. לבסוף, בתום מאמצים רבים מול מספר גורמים, ובתיאום עם קופת חולים כללית בה מבוטחת יולי הגיע למקום ד"ר ישראל יולס, ראש תחום רפואת נשים בכללית מרכז, אשר ביצע את הבדיקה בביתה של יולי, עם חליפת מיגון שקיבל ממד"א – ואישר כי העובר בריא.

צילום: דוברות מד"א

הסיפור החל כאשר יולי, אשר נמצאת בשבוע ה-22 להריונה, חשה כי משהו אינה כשורה וביקשה להתפנות לבית החולים. מכיוון שהיא חולת קורונה מאומתת, נכנסו אנשי מד"א לדירתה בציוד מיגון מלא במטרה לפנותה אל בית החולים בצורה הבטוחה ביותר. אך בהגיעם לדירה – הבינו כי שני ילדיה של יולי עלולים להישאר לבדם בבית, בעוד הבעל שחולה בקורונה מאושפז במצב קשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שמיל בכר, חובש בכיר במד"א, שפעל במשך קרוב לשלוש שעות יחד עם מנהל המרחב והפראמדיק המפקח על מנת למצוא את הפתרון אשר יבטיח את בריאותה של יולי ושל העובר סיפר: "מיד כשנכנסנו הביתה ופגשנו את יולי, הנמצאת בשבוע ה-22 להריון הבנו כי אנחנו חייבים למצוא פיתרון לכך שהילדים הקטנים לא ישארו לבד. בהתחלה חשבנו לפנות את יולי עם הילדים לבית החולים, אבל בנה הגדול עם צרכים מיוחדים ומתנייד עם כיסא מיוחד. ניסינו לדבר עם גורמי רווחה וגורמים נוספים – עד שהגענו לקופת חולים כללית, אשר נעתרה מיד לבקשה ושלחה אלינו את ד"ר יולס. הסברנו לרופא על אמצעי המיגון והחליפה – ואחרי 10 דקות של בדיקה הוא אישר שהתפתחות העובר תקינה ושאין צורך לפנות אותה לבית החולים".

צילום: דוברות מד"א

ד"ר ישראל יולס, ראש תחום רפואת נשים בכללית מרכז, שהוקפץ ע״י צוות מד״א עם מכשיר דופלר לשמיעת קצב לב העובר ״לאחר מספר שניות התחלנו לשמוע יחד בשמחה רבה את דופק העובר והיולדת נרגעה. היא קיבלה הנחיות מדוייקות להמשך מעקב במרכז בריאות האישה של כללית בראשל"צ. תקופת הקורונה מאתגרת מאוד את הצוותים הרפואיים שנדרשים לפעולות מיידיות בתנאים לא שגרתיים. אני גאה בכך שבמקרה הזה, כמו במקרים אחרים, הגענו במהירות להקשיב לעובר שכן שינויים בדופק העובר עלולים להביא חלילה לתוצאות מסכנות חיים באופן ממשי״.
 
על החשש שהסתיים בחיוך, סיפרה יולי: "אני שמחה שהאירוע הסתיים בשלום ובסוף טוב. אנשי מד"א היו מאוד נחמדים ואדיבים והמתינו בחליפות המגן כמעט שלוש שעות עד שמצאו פתרון יחד עם רופא קופת חולים כללית והכל כדי לעזור לי. הם לא ויתרו ודאגו לי מאוד. תודה לאל שהכל נגמר בחיוך".
 

Back to top button