צרכנות

מהן ההוצאות העיקריות על אחזקת רכב ב- 2020?

להוצאה על רכישת רכב, מלוות גם לא מעט כאלו שעל אחזקתו השוטפת. כדי לסייע לכם לנהל אותן טוב יותר וכן לחסוך בעוד כמה שקלים, לפניכם הנתונים העדכניים על הוצאות הרכב העיקריות ב-2020

מאת: זאב נחמנזון

ברכות. החלטתם שהגיעה העת עבורכם לרכוש רכב חדש, או לחלופין אחד משומש או מיד שניה, מסוכנות כזו או אחרת. כעת, לאחר שביצעתם את התשלום עבורו, כדאי שתכירו את עלויות האחזקה השונות הצפויות לכם במשך זמן החזקתו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אם לצורך העניין רכשתם רכב ממוצע שעלותו היא כ- 150,000₪ ואתם צפויים להחזיק בו למשך תקופה של כשלוש שנים, תוסיפו לכך את ההוצאה החודשית הצפויה עבורו – הכוללת גם דלק, ותכפילו אותה בשלוש, וכבר הגעתם די בקלות לעלות כוללת נוספת של 100,000₪ – עסק לא זול כלל.

כדי בכל זאת להתנהל נכון, להיות בבקרה יעילה על ההוצאות השונות ובפרט, להבין כיצד ניתן להפחית עלויות, לפניכם נתונים עדכניים אודות העלויות העיקריות של אחזקת רכב בישראל לשנת 2020.

ללכת על ביטוח

ככל שעלות הרכב וכן הביקוש עליו גבוהים יותר, כך עולה גם גובה הכיסוי עבורו וכמוהו גם הסבירות להשתמש בו. בניגוד לביטוח צד שלישי, המכסה רק נזקים לצד הנפגע ואינו נותן מענה לכל נזק או גניבה שנגרמה לרכב בבעלותכם, יעדיפו בעלי רכבים מהשנתונים האחרונים לבחור, ובצדק, ברכישת ביטוח מקיף לרכב שהיקף הכיסויים בו רחב יותר. מעבר לכך, מעניק הביטוח המקיף ביטחון מלא ובפרט, מונע מצב של הוצאה כלכלית גדולה במיוחד במקרה של אירוע ביטוחי משמעותי שקורה לרכב כמו היקלעות לתאונה או היתקעות בצידי הדרך, כך שהחזקה בו היא חשובה במיוחד.

בעוד שגובה הכיסוי, גובה ההשתתפות העצמית וכמובן עלות הפוליסה עצמה משתנות בין חברה לחברה, ביצוע השוואת מחירים בין הפוליסות השונות הקיימות מומלצת במיוחד. פרמטר חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא עניין השירות, שמקבל אף הוא משקל רב במקרה של תביעה או הפעלת הפוליסה שכן זמן התגובה, המענה ומתן הפיתרון יכולים ליצור הבדל של ממש במצב אמת. לכן, בבואכם לרכוש ביטוח מקיף לרכב, הקפידו לבחור בחברה הטובה והאמינה ביותר בעיניכם וזכרו, המחיר המוצע לכם מסתמך על המכלול כולו כך שגם אם עלות הביטוח מעט גבוהה, כדאי לא להתפשר בעניין שכן הדבר צפוי להשתלם לכם מאוחר יותר במצב בו תידרשו להפעילה.

דלק לחיים

הוצאה על דלק נמנית בין אלו המורכבות יותר עליה מקוננים הישראלים, ולא בכדי. אמנם רכב אינו נחשב בהכרח לנכס אך הוא מדורג ככזה שההוצאה עליו היא השנייה בגובהה עבור האזרח הקטן. במדינה שבה מס הרכישה על הרכב מגיע לעתים ל-90%, המיסים על הדלק מורגשים וכואבים מאוד. התנודתיות הרבה במחירי חבית הנפט מביאה בתורה גם לאי יציבות של עלות הדלק לליטר, שהגיעה בעבר לכזו של 7 ₪ ואף מעט יותר.

זאת ועוד, על פי נתונים שהתקבלו מחברת "חשב רכב", נראה כי רכב ישראלי הנוסע בממוצע כ- 15,000 ק"מ בשנה יוציא 8,682 ₪ על דלק בלבד – סכום המהווה כ-29% מכלל הוצאות הרכב. אז נכון, בשנים האחרונות מוצעות ומפותחות חלופות לבנזין והסולר דוגמת הרכבים החשמליים – שצפויים לחולל מהפיכה בשוק הרכב כבר בתחילת 2021, אך אלו עדיין לא נגישים לכולם מבחינת טכנולוגיה ומחיר, כך שהראשונים עדיין מוסיפים להישאר פופולריים. כדי לחסוך בכל זאת בצריכת הדלק, מומלץ לשמור על רכב תקין ומטופל ולנהוג באחריות מבלי לפגוע במערכות או לאמץ אותן מעבר ליכולתן.

רישיונות הרכב

רשיונות רכב מדורגים יחסית נמוך יותר בטבלת הוצאות הרכב, אך יכולים גם הם להגיע לעלות של כמה אלפי שקלים בודדים בשנה. על אף שבמקרה זה אין באפשרותכם לפעול יותר מדי כדי לחסוך בעלויות, תוכלו לבדוק האם אתם זכאים לקבל הנחה מסויימת דוגמת זו שזכאים לה משרתי מילואים, נהגים ותיקים ועוד שכן היא נלקחת בחשבון.

שעת טיפול

טיפולים שוטפים ותחזוקת רכב מהווים אף הם נתח מכובד מעלות אחזקת הרכב. רובינו מכירים את סוגיית המוסכים המורשים הגובים עשרות אחוזים יותר מאלו הלא מורשים, תחת כפיפות להגדרות הניהול והשירות של יצרן הרכב. אלו לא בהכרח מוסכים טובים יותר, אך הם בהחלט מפוקחים והפעילות בהם מתועדת ועוזרת לשמור על ערך הרכב – הבחירה בידיכם.

על פי אותו המחקר של חברת "חשב רכב", ההוצאה השנתית הממוצעת על טיפולים, חלפים ותיקונים עומדת על 5,586 ש"ח, 19% מההוצאה הכוללת.

ירידת ערך או במילים אחרות – מדרון תלול

את ההוצאה הכואבת ביותר שאנו כמעט ולא מסתכלים עליה ככזו, השארנו לסוף. ירידת הערך, איך לא, היא הכואבת ביותר בתקציב המהווה בממוצע 31% מתחשיב ההוצאות עם עלות ממוצעת של 9,280 ₪, אפילו יותר מזו שעל דלק. כשמדובר ברכבי יוקרה בפרט, היא מורגשת במיוחד שכן למכוניות אלו ירידת ערך גדולה בהרבה ולעתים תוך שנה, יורד שווי הרכב בכ-50%.

גם כאן לא ניתן לחסוך משמעותית בעלויות, אך כן לקחת בחשבון את ירידת הערך הצפויה במעמד רכישת הרכב ולהכיר את השוק בו אתם נמצאים. אמנם אין דומה לחווית הנהיגה בפרארי אבל בכבישים הפקוקים בישראל, כולם נוסעים באותה מהירות.

 

לסיכום, אחזקת רכב כיום, ובפרט בישראל, אינה פשוטה במיוחד וכוללת לא מעט הוצאות עימן נדרש בעל הרכב להתמודד. יחד עם זאת, החזקה באחד כבר מזמן אינה נחשבת למותרות בלבד ומכאן שמומלץ לנהל את עלויותיו השונות בצורה היעילה ביותר. לשם כך, תוכלו להיעזר במחשבוני אחזקת רכב קיימים, לבחור בביטוח רכב מתאים ומקיף שיחסוך לכם לא מעט כסף במצבים בעייתיים אליהם נקלע רכבכם וכמובן, לבצע השוואת מחירים.

6 תגובות

  1. במצב שאנחנו נמצאים בו היום חובה לחסוך כל שקל שיש בכיס. אני ניסיתי כמה שאני יכול, עברתי לאחרונה לליברה עם עשו לי ביטוח לרכב לפי ק"מ שזה חסך בסביבות ה1000 ש"ח ואגב יש להם גם אחלה שירות. ואני במקביל בודק את האופציה להביא רכב חשמלי, הרבה אמרו לי לבדוק על הGAC שהוא באיכות מעולה וגם יש לו את הטווח הכי גדול מהחשמליות כרגע בארץ, אז אם הוא יעזור לי להפחית ב80 אחוז מההוצאות על טיפולים ודלק כמו שחישבתי. זה שווה כל שקל

  2. אתם צריכים גם להוסיף פה שלא כל מה שזול הוא באמת משתלם, אני כשרציתי לעבור חברת ביטוח כי באמת שילמתי יקר מידי עשיתי השוואה ובדיקה עם חברים. הרוב הצביעו לי על ליברה וכשרציתי לעבור הם באמת דאגו לי לכל תהליך הניוד ובירוקרטיה שאני לא אוהב שצריך לעשות

  3. העלויות של הביטוח בישראל מטורפות! מזל שליברה נכנסו לתמונה והתחילו לעשות מלחמה, רק בזכותם המחירים התחילו לרדת, והיום סופסוף משלמים סכום נורמלי לביטוח ולא כזה שעושק אותנו

  4. במצב שאנחנו נמצאים בו היום חייבים לחסוך כל שקל שיש בכיס. אני ניסיתי כמה שאני יכול, עברתי לאחרונה לליברה הם עשו לי ביטוח לרכב לפי ק"מ זה חסך לי בסביבות ה1000 שח ואגב יש להם אחלה שירות ואני גם בודק במקביל את האפשרות להביא רכב חשמלי, המליצו על הGAC שהוא באיכות גבוהה, יש לו גם טווח נסיעה יחסית גדול ככה שלא אבזז הרבה על חשמל (309 ק"מ) והבנתי שסך הכל זה 80% מההוצאות על דלק וטיפולים, אז זה שווה את ההשקעה

Back to top button