צבא וביטחון

אושר: מענק סיוע של עד 4,500 ש"ח לחיילים שסיימו לשרת ב- 2020

ועדה משותפת לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ חיים כץ אישרה היום (שלישי) תיקון לחוק קליטת חיילים משוחררים שיעניק מענק סיוע חד פעמי לכלל החיילים, משרתי השירות הלאומי ומשרתי השירות הלאומי-אזרחי שסיימו או יסיימו לשרת בשנת 2020, זאת בשל משבר הקורונה. התיקון אושר בוועדה לקריאה שנייה ושלישית ודורש עדיין אישור סופי של מליאת הכנסת.

על פי הצעת החוק שאושרה, חיילים ומשרתים ששירתו 22 חודשים לפחות יקבלו 1,800 ש"ח, חיילים ומשרתים ששירתו מעל שנה יקבלו 1,000 ש"ח. חיילים בודדים וחיילים שבזמן שירותם הוכרו כזכאים לתשלומי משפחה (תשמ"ש) יקבלו סיוע מוגדל של 4,500 ש"ח. כמו כן, לדרישת יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ נוספו היום לזכאות למענק המוגדל גם משרתי שירות לאומי- אזרחי שקיבלו בעת שירותם דמי כלכלה כנשואים או כנשואים עם ילד אחד לפחות, וכן משרתי שירות לאומי שהיו נשואים בעת שירותם.

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ: "הכנסנו לזכאות למענק מוגדל עוד אלפי אנשים שלא היו אמורים לקבל אותו. אם נראה שמשבר הקורונה מתארך נעשה מאמץ גדול להאריך את תקופת הזכאות גם למשתחררים ב-2021".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי הצעת החוק המענק ימומן ברובו על ידי משרד האוצר (120 מיליון ש"ח) והיתר על ידי משרד הביטחון (12 מיליון ש"ח). על פי ההערכות, הגדלת הזכאות למענק המוגדל שיזמה הוועדה תגדיל את עלות הצעת החוק בכ-10 מיליון ש"ח נוספים.

מענק הסיוע יינתן בתוך 30 יום מיום השחרור או עד ה-31 בדצמבר 2020, לחיילים שכבר שוחררו, באמצעות הקרן לקליטת חיילים משוחררים במשרד הביטחון.

ארכיון. צילום: צלמירי

Back to top button