צרכנות

משרדי הכלכלה והבריאות מזהירים מפני סכנה לילדים עקב בליעה של מגנטים

בעקבות הצטברות מקרים חמורים שהתרחשו בארץ ובעולם, בהם תינוקות, פעוטות וילדים אשר נזקקו לטיפול רפואי ואף כירורגי בעקבות בליעת מגנטים, הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה ומשרד הבריאות יוצאים היום (רביעי) באזהרה לציבור ההורים, הצוותים החינוכיים והמטפלים בילדים. שמרו על בטיחותם ועל בריאותם של הילדים והרחיקו מגנטים קטנים מהישג ידם!.

בליעה של מגנט עלולה לגרום לפגיעות קשות כגון חנק ובמקרים בהם יש בליעה של שני מגנטים ומעלה, הסיכון אף עולה עקב משיכה בין המגנטים בתוך הגוף העלולה לגרום לניקוב המעי, חסימתו או היפוכו, דלקות, הרעלת דם ואף למוות!

מגנטים יכולים להוות מרכיב של צעצוע לילדים עד גיל 14. במקרה זה, המגנטים נבדקים בהתאם לדרישות התקן הרשמי הישראלי ת"י 562 "בטיחות צעצועים" כך שהם אינם מהווים סכנה בטיחותית או בריאותית למשתמש. יחד עם זאת, קיימים סטים של מגנטים לשימוש מבוגרים מעל גיל 14 (ראו תמונה להמחשה), העלולים להגיע להישג ידם של תינוקות, פעוטות וילדים ובכך לסכן את בטיחותם ואת בריאותם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שימו לב, סטים של מגנטים אלו אינם נבדקים להתאמה לדרישות התקן לצעצועים משום שאינם מיועדים לשימוש ילדים כלל!.

מוצרים מגנטיים המיועדים לצרכן הבוגר מכילים לעיתים מגנטים קטנים רבים (עד כדי מאות) הנמשכים אחד לשני בכוח מגנטי גבוה, מעל 50kg2mm2, לרוב זהים זה לזה ובגדלים קטנים (קוטרם קטן מ 4.5 מ"מ). יש להימנע משימוש במוצרים אלה בקרבה לילדים ו/או באזורים אשר יש לילדים גישה אליהם.

במקרה שבו קיים חשד כי ילדך בלע מגנט, יש לסור בדחיפות לטיפול רפואי.

לעדכונים בנושאי בטיחות מוצרי צריכה עקבו אחרי הפורטל הישראלי לבטיחות מוצרי צריכה של משרד הכלכלה והתעשייה

צילום: pixabay

Back to top button