חדשות הארץ

שר הבריאות: לישראל יש מאות אלפי חיסונים, אני קורא לכם – לכו להתחסן

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין סייר היום (ראשון) בחמ"ל החיסונים במרכז השליטה של משרד הבריאות בקרית שדה התעופה. לפני כן ליווה את מנכ"ל קופת החולים כללית ואת מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון, בקבלתם את החיסון.

השר אדלשטיין אמר: "מערכת הבריאות מוכנה לחיסונים! בניגוד לחרושת השמועות, קופות החולים מקבלות את החיסונים, לישראל יש מאות אלפי חיסונים. אני קורא לכם – לכו להתחסן".

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות אמר: ״יום מרגש עם המון תקווה, יש הענות גדולה להתחסן וזה המפתח לצאת ממשבר קורונה. ההנחיה שלנו לבתי החולים וקופות החולים, לחסן היום ומחר את הצוותים הרפואיים והחל מיום שלישי לחסן בני 60 ומעלה. לצד זה, אנו רואים עלייה בתחלואה ובמקדם ההדבקה ולכן נציע לקבינט ריסון מהודק במסגרתו יוגבל המסחר. אנו ערים לזעקת אנשי המסחר, אך השגרה שאנו מקיימים ואי הקפדה על ההנחיות שוב הביאו לעליה בתחלואה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר פרופ' לוי: "בנוסף, אנו רואים מוטציה שמתפשטת באנגליה, בדרום אפריקה ובארצות נוספות. המוטציה גורמת כנראה להדבקה נרחבת יותר. החיסון ככל הנראה פועל גם נגד המוטציה אך זה עדיין בבדיקה. אנו מכירים את התופעה של מוטציות בנגיפים ולכן חשוב ביותר להתחסן נגד נגיף קורונה. דגימות חיוביות לקורונה של אנשים שישובו ממדינות אלה ישלחו לריצוף גנטי."

12 מרכזי חיסון אחודים של כל קופות החולים הוקמו בצפון ובדרום: בנהריה, קריית גת, כרמיאל, אילת, בית שמש, דימונה, ערד, צפת, קריית שמונה, שפרעם, שדרות ואום אל פחם.

בנוסף, משרד הבריאות יציע לקבינט שיתכנס היום כי אזרחי ישראל שישובו מהמדינות, בריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יכנסו לבידוד של 14 ימים במלונית או בידוד של 10 ימים בכפוף ל 2 בדיקות שליליות. כמו כן, תוגבל הכניסה לזרים ממדינות אלה.

צילום: שלומי יוסף

Back to top button