פוליטי / מדיני

ח"כ שלח: משמח לשמוע שיש ביקוש עצום להתחסן

הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח (יש עתיד), סיירה הבוקר (ראשון) במתחם חיסוני הקורונה שפתחה היום מכבי שירותי בריאות בבית חיל האוויר בהרצליה, ובו יופעל מהיום אחד ממתחמי חיסוני הקורונה הגדולים בישראל שיאפשר חיסון של כ1,300 איש מדי יום, 7 ימים בשבוע. בפתח הסיור, הציגה ראש מחוז שרון במכבי, ד״ר אנג׳לה עירוני, את עמדות החיסון ואת אופן קבלת החיסון.

לאחר מכן שמעו בוועדה על הנתונים המבשרים על היענות רחבה ביותר של הציבור לבוא ולהתחסן, ואף על עומסים שנוצרו בתוך שעות בשל פניות רבות של אזרחים לקבוע תור לחיסון.

צילום: לשכת ח"כ עפר שלח

הוועדה התעדכנה ממנהלת חטיבת התפעול של מכבי, סיגל דדון – לוי, על כך שיש חיסונים מספקים לכל אוכלוסיית המחוסנים של הקופה, ואף הם פונים בצורה יזומה לחסן את האוכלוסייה שנדרשת להתחסן בשלב הראשון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סיגל דדון סיפרה כי כבר בבוקרו של היום הראשון זומנו 52,000 תורים לחיסון קורונה מתוך אלפי הפניות שנעשו למוקד בתוך דקות – "הגענו למצב של 7,000 שיחות בשנייה למוקד. מכבי נערכה מבעוד מועד למבצע חיסוני קורונה. אנו ערוכים לחסן במתחמי חיסון ייעודיים מחוץ למרפאות. קוראים לחברי מכבי לבוא להתחסן. ההיערכות מכבי למבצע חיסוני הקורונה התנהל במהירות שיא. בתוך שלושה שבועות הוקם מערך מתחמי החיסון שיגיע ל- 81 מתחמים בפריסה ארצית – כולם מנותקים מהמרכזים הרפואיים, על מנת שלא לפגוע בשגרת העבודה של הקופה וכן שלא יבואו במגע לחינם חולים ובריאים במקום אחד. כמו כן עמלנו במערך גיוס כוח אדם מקצועי".

לשכת ח"כ עפר שלח

כמו כן, סיגל דיווחה לוועדה כי ישראל המדינה הראשונה שמפצלת את משטחי החיסון של פייזר על מנת לשפר את היכולות הלוגיסטיות.

המנהל הרפואי של מערך הקורונה במכבי ד״ר ארנון שחר הסביר בסיור על היעילות והבטיחות של החיסון ועל תופעות הלוואי האפשריות. האחות הראשית של מכבי, תמר אלקלעי, הסבירה על תיעדוף האוכלוסיות, מורכבות ורגישות החיסון של פייזר והנחיות מקצועיות.

Back to top button