פוליטי / מדיני

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית: יש סכנה לקיום הבחירות כהלכה

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית עו"ד אורלי עדס אמרה היום (שני) בדיון בוועדת הכנסת: "אני אומר דברים שאיני נוהגת לומר. עמדנו באתגרים, אולם הצעת החוק מכניסה אותנו להקפאה עד 5 בינואר. אם אכן ייערכו בחירות יהיו לנו 76 ימים למערכת בחירות הכי מורכבת שהייתה לנו אי פעם. זה אינו זמן מעשי. זו לא יכולת מקצועית אלא זה בלתי אפשרי. אם לא נתחיל לעבוד מידית ולא יהיו לנו 90 ימי עבודה, יש סכנה לקיום הבחירות כהלכה כפי שאנחנו מצפים. אנחנו לא מבקשים להיות בשיקולים של מועדי הבחירות."

עו"ד עדס הוסיפה: "אולם, ככל שתחוקקו את החוק, תוסיפו סעיפים שיאפשרו לנו להתחיל בהיערכות מידית ולא להמתין לראות מה יתפתח. הכוונה להיערכות וקבלת מקדמות של 60 מיליון ש"ח שיאפשר לנו לצאת למכרזים."

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הגיב לדבריה: "מ"מ היועמ"ש של הכנסת עו"ד שגית אפק אמרה שתקציב ועדת הבחירות צריך להגיע לאישור ועדת הכספים. אני מציעה שוועדת הבחירות תגיש לוועדת הכספים תקציב לאישור. ועדת הכנסת לא מוסמכת לאשר תקציב לוועדת הבחירות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) קרא: "תתכנסו בדחיפות ותכינו הצעת תקציב. מירב הסיכויים שהבחירות ייערכו בתאריך 23 במרץ 2021."

Back to top button