צרכנות

תיקון 190 יתרונות וחסרונות

כאשר מדובר על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, מדובר על תיקון שנכנס לתוקף בשנת 2012. תיקון  זה מתייחס למגוון נושאים ובין היתר למתן הטבות בעת מיסוי קצבאות. אחד מהיתרונות של התיקון הוא האפשרות להפקיד כספים לקופת גמל במעמד עצמאי ולמשוך את הכספים באחת מבין שתי אפשרויות. מדובר על תיקון שיכול להיות בעל יתרונות רבים אך גם בעל חסרונות. חשוב מאוד להכיר בהם.

מה צריך לדעת על תיקון 190?

כאמור, תיקון 190 לפקודת מס הכנסה הוא  תיקון אשר דן בהטבות מיסוי קצבאות. אחד מהיתרונות שלו כרוך באפשרות להפקיד כספים לקופת גמל במעמד עצמאי, כאשר לאחר מכן ניתן למשוך את הכספים כמשיכה קצבית חודשית כאשר הקצבה תהיה פטורה ממס לכל החיים או במשיכה חד פעמית של הקצבה בהתאם לתנאים מסוימים ובתשלום מס בשיעור 15 אחוזים נומינלי ממרכיב הרווח היחסי, במקום מס של 25 אחוז ריאלי ממרכיב הרווח כפי שנהוג לרוב בשוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היתרונות בתיקון 190

לחיסכון באמצעות קופת גמל בהתאם לתיקון המדובר יש יתרונות רבים. כך שאתם אתם מחפשים אלטרנטיבת השקעה כלשהי בשוק, ניהול כספים במסגרת קופת גמל בהתאם לתיקון זה הוא בעל יתרונות בולטים:

ראשית כל, הניהול של הקופה הוא מקצועי והוא מושתת על ניתוח רציף ומעמיק של שוק ההון כאשר קבל ההחלטות מתבצעת על ידי ועדת ההשקעות של החברה

תמהיל ההשקעה הוא מגוון והוא מעניק יציבות וביטחון שכן ניתן להשקיע בנכסים סחירים בבורסה או בנכסים שאינם סחירים מחוץ לבורסה.

גמישות אשר באה לידי ביטוי באפשרות לביצוע שינוי במדיניות ההשקעה באמצעות העברת כספים בין המסלולים השונים בכל זמן ובהתאם לכל צורך

ניתן לקבל הלוואה לכל מטרה בכפוף לנהלי חברה

ניתן למנות מוטבים ולקבוע מה יהיה חלקם ללא קשר לשארים חוקיים קיימים או יורשים על פי דין

כמו כן, ישנם יתרונות מיסוי כגון: פטור מתשלום מס רווחי הון במכירת נייר ערך, דחיית מס בעת משיכת כספים, מיסוי מופחת על הרווחים ועוד.

ניתן לומר כי לתיקון 190 יש יתרונות רבים.

חסרונות בתיקון 190

על אף שתיקון 190 נשמע כדבר נהדר בעל לא מעט יתרונות, הוא גם מכיל בתוכו הגבלות אשר הופכות אותו ללא רלוונטי לכל חוסך. ראשית כל, בכדי למשוך כספים שמפקידים בקופת הגמל במסגרת התיקון המדובר יש לעמוד בשני קריטריונים: בהתאם לגיל יש להיות בן 60 ומעלה וסכום הפנסיה צריכה להיות גבוה יותר מ4458 שקלים. כלומר, אדם מתחת לגיל 60 לא יכול למשוך את הכסף. אם הוא יחליט בכל זאת למשוך את הכסף הוא ישלם על כך מס של 35 אחוזים.

למי מתאים התיקון?

ניתן לומר כי קצבה המוכרת לפי תיקון 190 מתאימה בעיקר לבעלי כספים פנויים אשר קרובים לגיל 60 ומבקשים למצוא אלטרנטיבה טובה ואיכותית להשקעה. מעבר לכך,  תיקון 190 פותח אפשרויות רבות לשכירים בעלי הכנסה גבוהה אשר מעוניינים להפקיד לחיסכון פנסיוני ארוך טווח מעבר לתקרת ההפקדה אשר מזכה בהטבות מס.

ניתן לומר כי התיקון איננו מתאים לכל אדם, אך אדם שהתיקון מתאים לו והוא בוחר בו, יכול לנצל את היתרונות של התיקון בצורה המקסימלית.

אם אתם מתלבטים לגבי חיסכון בקופת גמל בהתאם לתיקון 190, חשוב מאוד שתתייעצו עם אנשי מקצוע שמכירים את התיקון היטב ואת כל ההשלכות שלו ויכולים לייעץ לכם בנושא. על מנת לקבל את ההחלטה הטובה ביותר, אין ספק שלא כדאי שתעשו זאת לבד, אלא רק לאחר שהתייעצתם עם אנשים שמכירים את התחום ולמדתם את כל מה שחשוב עליו.

Back to top button