פוליטי / מדיני

בדרך לבחירות: הצעת החוק לדחיית מועדי התקציב נדחתה במליאת הכנסת

לאחר דיון ממושך שכלל למעלה מחמישים דוברים, סיכום דיון של שעה וחצי והצבעה שמית, מליאת הכנסת דחתה הלילה (שלישי) את הצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון מס' 51 – הוראת שעה) (התפזרות בשל אי-קבלת חוק תקציב והמועד להגשתו לכנסת). 47 ח"כים תמכו בהצעה לעומת 49 שהתנגדו.

צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

רגע לפני ההצבעה, ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו את רשות הדיבור במליאה ואמר: "התעכבתי משום שבשעה 24:00 בדיוק, קיימתי שיחה עם אחת מראשי החברות הגדולות בעולם שמפתחת חיסונים. ביקשתי ממנו להקדים משלוחי חיסונים לישראל ובאותה הזדמנויות שאלתי אותו מה ההתפתחות לגבי המוטציה. הוא סיפר שיש להם פיתוחים ומחקר, וההערכה שלהם שהחיסון שיש בידנו יכול באפקטיביות גדולה לטפל במוטציה. הם ידעו את זה תוך ימים וזה כמובן בשורה גדולה לאנושות ולעם ישראל. זה מה שעשיתי בשעה הזו. במשך היום עבדתי יחד עם חברי לסגור את השמים נגד המוטציה שיכול להיות שהיא כבר כאן."

צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

עוד אמר ראש הממשלה: "בשעה הזו היינו צריכים ללכד כוחות ולמצוא כל דרך למנוע את הבחירות המיותרות האלה. ברגע האחרון בני גנץ נסוג מהדברים שהסכמנו עליהם כדי לעצור את הדיקטטורה הפקידותית משפטית פה, אבל הוא לא עמד בלחץ של ניסנקורן וחבריו ואנחנו לא יכולים להסכים לזה. ולכן כחול לבן הולכים לגרור אותנו לבחירות מיותרות. אני לא חושש מהבחירות, אנחנו ערוכים לזה ואנחנו ננצמח, אבל זה מיותר. אני אצביע בעד המשך קיום הממשלה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) הגיב: "על מי אתה עובד, לא מעניינת אותך המוטציה מעניינת אותך רק הרוטציה."

צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב
צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב
צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button