חדשות הארץ

הליכוד לסמוטריץ': ההחלטה בעניין הבדואים מצילה את הנגב

לאחר שחבר הכנסת סמוטריץ' מתח ביקורת על החלטת הממשלה להסדיר את מעמד היישובים בנגב ולכנס את הפזורות השונות במרכזים עירוניים, גורם בליכוד השיב הערב (שלישי) לדבריו ואמר כי "הצהרתו של בצלאל סמוטריץ׳ אינה נכונה – בדיוק ההפך. ההחלטה בעניין הבדואים לא מפקירה את הנגב אלא מצילה אותו, כפי שאמרה תנועת רגבים: ״מדובר בהזדמנות לשינוי פני הנגב, החזרת קרקעות לידי מדינת ישראל והתחלת כינוס הפזורה הבדואית מהשטחים הפתוחים בנגב אל תוך הישובים החוקיים. אם התוכנית תיושם במלואה, על המקלות והגזרים שבה, היא תהווה סיכוי להצעדת הנגב לעתיד טוב יותר, ולהחזרת קרקעות לידי המדינה״.

עוד הוסיף והסביר כי "במקום השתלטות פיראטית מפוזרת בשטח, ההחלטה מסדירה ומרכזת את ההתיישבות הבדואית במרכזים עירוניים. נזכיר כי הממשלה בראשות נתניהו אישרה רק החודש הקמת יישוב יהודי חדש בצפון הנגב. לגבי נושא ההתיישבות הצעירה – הליכוד דרש להעלות את הנושא אך לפי תקנון הממשלה ההתנגדות של כחול לבן מונעת זאת. הליכוד ימשיך לפעול כדי לאשר את הנושא בהקדם."

לסיכום, שיבח הגורם את התנהלות ראש הממשלה בנושא: "אף אחד לא פעל למען ההתיישבות כמו ראש הממשלה נתניהו, שבנה את ההתיישבות, הביא להכרה אמריקנית בחוקיותה, רק לפני כמה שבועות הביא להשקעות אדירות של ארה״ב ביהודה ושומרון ובלם במשך יותר מעשור לחצים אדירים לעקירות ופינויים, כפי שלא עשה אף ראש ממשלה אחר. רק ראש הממשלה נתניהו ישמור על ההתיישבות מול כל הלחצים הבינלאומיים. הוא עושה זאת כ-15 שנה וכולם יודעים שרק הוא יכול."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ח"כ בצלאל סמוטריץ. צילום: אתר הכנסת

Back to top button