צרכנות

איך משפיעים החידושים האחרונים בגוגל על קידום אתרים?

אחד המאפיינים המובהקים ביותר של האלגוריתם של גוגל הוא השינויים המתמידים בו. לאורך השנים הציגה החברה עדכונים משמעותיים – למשל פנדה שנועד לחזק אתרים שמציגים תוכן איכותי או פינגווין שהפך קישורי ספאם לבתי מועילים ואפילו מזיקים – וגם בלי הצהרות דרמטיות הדרך שבה היא מספקת מענה לאינספור השאילתות של הגולשים משתדרגת כל העת. לקראת סוף 2020 הכרזה החברה על מספר חידושים מעניינים, וכדאי להכיר אותם וכן להבין כיצד הם ישפיע על תחום קידום האתרים.

הבנה טובה יותר של השאילתות

אחד הנושאים המדוברים ביותר בשנים האחרונות הוא בינה מלאכותית, ובפרט היכולת של מכונות ללמוד תוך כדי פעילות. בהקשר של גוגל, ישנו מאמץ רב להבין טוב יותר את הכוונות האמיתיות של הגולשים בכל חיפוש – גם מעבר לטקסט עצמו. אמנם מנוע החיפוש עדיין לא מסוגל באמת להבין אותנו תמיד, אבל כמה מהחידושים שהוצגו ע"י גוגל מקדמים את היום שבו זה יקרה.

ראשית, עדכון BERT, שהוכרז לקראת סוף 2019, כבר משפיע על כמעט כל החיפושים (באנגלית), זאת לעומת מעורבות בכ-10% מהתוצאות בתחילת 2020. מהות המרכיב הזה באלגוריתם היא יכולת הבנה סמנטית של הקשרים בין מילים בתוך הביטוי המחופש ובפרט כשמדובר על ביטויים ארוכים יחסית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שיפור נוסף הוא היכולת של האלגוריתם לזהות שגיאות הקלדה ולהבין מה הייתה בעצם הכוונה של הגולש או הגולשת. לפי נתוני גוגל, באחד מכל 10 חיפושים ישנה טעות בביטוי המוקלד – כך שמדובר בשיפור חשוב מאוד.

עוד חידוש הוא ביכולת לאנדקס מקטעי טקסט ספציפיים שמספקים מענה לשאלה של הגולש או הגולשת. הבינה המלאכותית שמפתחת גוגל מצליחה גם להתחיל להבין סרטונים, ובהתאם להציג קטעי וידאו רלוונטיים ב-Key Moments.

איך ההבנה המשופרת של הגולשים משפיעה על הקידום?

עבור הגולשים, כל אותם שיפורים שהציגה גוגל – חלקם כבר קיימים בפועל וחלקם הולכים והופכים לחלק בלתי נפרד מהאלגוריתם בהדרגה – מהווים בשורה של ממש. בזכותם קל יותר להגיע לתשובות המועילות ביותר שיש ולמידע העדכני והמדויק המחופש.

עבור בעלי אתרים זוהי גם בשורה וגם אתגר: עם השנים, קידום אורגני בגוגל הופך למשימה מורכבת, אבל מי שמבין מהן בעצם המטרות של גוגל גם יודע איך לקבל ציונים גבוהים מהאלגוריתם כך שהאתר שעליו הוא מופקד יזכה לחשיפה נרחבת ומחמיאה.

העיקרון הבסיסי פשוט. גוגל מדרגת גבוה אתרים שמציגים בפני הגולשים מידע רלוונטי, עדכני, מקיף, אמין ומועיל. ככל שמנוע החיפוש מבין טוב יותר את הרצונות והצרכים של כל גולש וכל גולשת, כך גדלה היכולת שלו גם לזהות איזה דף באיזה אתר מספק את המענה הטוב ביותר לכל רצון וצורך. המסקנה המתבקשת היא שכל בעל אתר חייב להקדיש משאבים מתאימים להבנה דומה – כלומר תשובה מדויקת לשאלה מה מעניין את קהל היעד שלו – ועל בסיס זה לבנות תוכנית תוכן רלוונטית.

Back to top button