חדשות הארץ

הנשיא ריבלין למשפחתה של אסתר הורגן ז"ל: "האובדן קשה ביותר"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום (חמישי) ביקור תנחומים בבית משפחתה של אסתר הורגן ז"ל, ביישוב טל מנשה שבשומרון. אסתר נרצחה ביער ריחן בשומרון ביום שני האחרון. את הנשיא ליווה ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן.

הנשיא פגש את בעלה בנימין וילדיה של אסתר ז"ל, ושמע מהם על שמחת החיים של אסתר ז"ל ועל העזרה והחסד שהציעה לכל סביבתה. בעלה בנימין סיפר לנשיא על דרכה ועל כך שראתה את הטוב בכל אדם: "אסתר ביקשה להרבות אור בעולם. ככה היא חיה וככה חינכה וגידלה את משפחתנו."

צילום: מארק ניימן / לע"מ

"את המקום הנפלא הזה בניתם כדי להקים, כדי לאהוב ומתוך הרצון להיות חלק מהארץ הזאת ולא כדי להתנכל לאחרים", אמר הנשיא והוסיף כי בימים האחרונים קרא על אסתר ז"ל והתרשם עמוקות עד כמה הרוח החיובית ליוותה אותה בחייה, "אתם ושכמותכם הציונים שמגשימים היום עבור כולנו", אמר עוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן / לע"מ

בנימין בעלה של אסתר אמר: "היא לא רק עבדה בכך היא חיה את המהות שרואה בכל אדם את הטוב והאמינה בזה." אודליה בתה הבכורה של אסתר סיפרה לנשיא על הקשר המיוחד שלה עם אמה: "אמא שלי הייתה החברה הכי טובה שלי, היא הייתה עמוד שדרה עבורי. אני כבכורה יודעת שהיא ואני גדלנו יחד וגידלנו אחת את השנייה. היא הייתה שם לכל דבר שהייתי צריכה."

הנשיא הקשיב לדבריה ואמר: "אימא זו אימא והכאב קשה מנשוא, האובדן קשה ביותר."

אודליה סיפרה עוד על אהבת הטבע של אמה: "כשדיברנו אימא שלי ואני מה הנוף האהוב עליה, מה הנוף שפותח לה את הלב והנשמה ואיפה היא מרגישה בחופש, אימא אמרה שהיערות וההרים הם הנוף האהוב עליה. יש לי נחמה שבמקום הקבורה שלה היא זכתה לנוף הזה בו היא מרגישה בחופש."

צילום: מארק ניימן / לע"מ

אביגיל בתה הצעירה של אסתר הוסיפה: "למדתי מאימא בכל תחומי החיים, גם על זוגיות, על בריאות הגוף והנפש וכמה הם חשובים. למדתי ממנה כמה חשוב לקבל כל אדם. אני לא מאמינה שלא אקבל ממנה יותר כוחות והיא לא תכוון אותי יותר."

"החלל גדול והכאב רב, אבל לאורה ולפי דרכה תוכלי להמשיך ללכת," השיב לה הנשיא והוסיף: "יש לך משפחה נפלאה ומלוכדת, אביך והאחים שלך. זכיתם שהייתה לכם אימא כל כך נפלאה, ולך בנימין הייתה בת זוג, רעיה ושותפה." בצאתו הביע הנשיא תקווה שבני המשפחה לא ידעו עוד צער וייחל שיזכו לשמחות במהרה.

Back to top button