משפטי/פלילי

נציבות תלונות הציבור: השופט חנן מלצר לא עבר על הנחיות הקורונה

נציבות תלונות הציבור על שופטים הבהירה היום (שלישי) בעקבות הפרסומים כי שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, הפר את תקנות הקורונה בעת שנכח בחתונת בנו- הוא לא ייקנס מכיוון שלא נעברה עבירה כלשהי על ידיו.

"בימים האחרונים הופצו בתקשורת פרטים מטעים ובלתי מדויקים, בלשון המעטה, לגבי החלטתו של נציב תלונות הציבור על שופטים בעניינו של המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר. ראשית נבהיר, כי גם בפרסום המקרה בגלי צה"ל, עליו נסמכה התלונה, נאמר שבאירוע החופה לא הייתה הפרה של הנחיות הקורונה, והטענה הייתה רק ביחס לארוחה שהתקיימה לאחר מכן בבית מלון", נאמר בהודעה.

עוד נמסר: "שנית, באשר לארוחה זו, הנציב לא קבע כי נעברה עבירה כלשהי על ידי השופט או כי הייתה הפרה של הכללים, וכל הציטוטים שיוחסו לנציב בעניין זה הם בגדר "פייק ניוז" מוחלט, לא היו ולא נבראו. כמו כן, בניגוד לפרסומים, הנציב לא מצא לנכון לדחות את הסברו של השופט, שלפיו הוא ערך מבעוד יום בירור עם מוקד משרד הבריאות ובו נמסר לו שאין כל בעיה עם אירוח האורחים בבית המלון במתכונת זו. לבסוף, בניגוד לפרסומים המטעים, השופט לא חויב ע"י הנציב בתשלום קנס (והנציב אף אינו מוסמך לחייבו בקנס), והתלונה נגדו נדחתה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

Back to top button