פוליטי / מדיני

נתניהו: אכנס את הממשלה ב-48 השעות הקרובות כדי להחליט על הידוק הסגר

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בפתח ישיבת הממשלה כי "מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ הציבו את ישראל במקום הראשון בעולם ביציאה מהקורונה. אני עושה הכל כדי שנוכל להמשיך ולחסן בקצב המהיר הזה. במקביל אני אכנס את הממשלה ב-48 השעות הקרובות כדי לקבל החלטה על הידוק הסגר במאמץ אחרון למיגור המגיפה. בזכות מיליוני החיסונים וסגר קצר ומהודק, אנחנו נציל חיים רבים ונהיה הראשונים בעולם לפתוח את הכלכלה."
 
עוד הוסיף ראש הממשלה ואמר: "אני מביא היום עם שר האוצר הצעה לתת מענקים נוספים לעצמאים ולבעלי עסקים, בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד שקלים. זה עוד אלפי שקלים לכל בעל עסק שנפגע בתקופת הקורונה, ובנוסף אנחנו גם מאריכים את תקופת ההחזר של הארנונה. הכסף יקל מיידית על העסקים ותוך זמן קצר נפתח את כל המשק ונצא סופית מהמשבר."
 
נתניהו התייחס למצב התפשטות הנגיף בארץ והודה לגנץ על פועלו: "בעקבות החיסונים הודיע עכשיו בנק ישראל שתחזית ההתכווצות של המשק ירדה מ-6% במקור ל-3.5%. זה סימן טוב. ישראל מובילה את העולם גם ביציאה מהקורונה הבריאותית וגם ביציאה מהקורונה הכלכלית. אני גם מודה לשר הביטחון שנותן את ידו למאמץ הזה עכשיו ואני מקווה שיעבירו אותה בכנסת במהרה".

שר הביטחון נאם גם כן בפתח ישיבת הממשלה והתייחס תחילה להצהרת איראן אשר תעלה את העשרת האורניום ל-20%: "איראן היא אתגר עולמי, אזורי וגם אתגר למדינת ישראל. מערכת הביטחון וכלל הגופים צריכים להמשיך לעקוב אחרי העניין הזה ואסור למדינת ישראל להסכים שאיראן תהפוך לגרעינית ותוכל להתקדם ביתר שאת לכיוון השאיפות שלה. כל העולם צריך להגביר את הלחץ שלו, ואנחנו חייבים להבטיח שלמערכת הביטחון יש את המשאבים הנדרשים על מנת להיות ערוכים להתמודדות עם איראן ככל שיידרש בכל הזירות, *אנחנו עובדים בכל הזירות עם שותפים רבים וצריך להמשיך את המגמה הזו."

בנוגע למעצר המחבל החשוד שרצח את אסתר הורגן ז"ל, אמר גנץ: "אני מבקש להביע את הערכתי לשב"כ, למשטרה, ולצבא, על תפיסת המחבל שרצח את אסתר הורגן. אנחנו צריכים להמשיך להילחם בטרור בכל אחת מהזירות ובה במקביל להמשיך ולשפר את התשתיות הביטחוניות שלנו בכלל זירת המבצעים בצה"ל, בתוכם גם באזור יהודה ושומרון. יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות ואני מקווה שנוכל למצוא את המשאבים הנדרשים לדבר הזה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון התייחס לתוכנית הסיוע אשר הוצגה בישיבת הממשלה ואמר: "אני שמח לשתף פעולה עם שר האוצר ועם ראש הממשלה בהקשר הזה, לאפשר סיוע לבעלי העסקים. אסור להשאיר אף אחד מאחור בתקופה הזו. נפגשתי עם אנשי עסקים רבים, הם צריכים את העזרה הזו והם צריכים את ההחלטות שלנו."

בדבר התפשטות התחלואה, אמר גנץ כי "מבצע החיסונים הוא דבר מאוד חשוב שצריך להקדים ולקדם אותו. צריך לקדם גם את חיסוני המורים מהר ככל שניתן ולהימנע ככל שניתן מפגיעה במערכת החינוך. אם ניאלץ לפגוע במערכת החינוך כדאי שנעשה כבר כעת את כל הפעולות הנדרשות, ביחד עם המורים, על מנת למצוא את האופן שבו אנחנו מפצים בימי לימודים נוספים בהמשך לתלמידים שכל כך נפגעו במהלך השנה הזו כתוצאה ממשבר הקורונה. אני חושב שאנחנו צריכים לבוא לכל הנושאים האלה בצורה משותפת כממשלה. למרות הוויכוחים הפוליטיים בינינו, יש פה דברים שישראל צריכה לפני כל דבר אחר ואני מציע שנקדם אותם".

צילום: מיכאל דימנשטיין

Back to top button