חדשות חוץ

הכאוס בוושינגטון: 4 מפגינים נהרגו בהתפרצות המפגינים לבניין הקפיטול

ארבעה מפגינים נהרגו הלילה בהתפרצות לבניין גבעת הקפיטול בוושינגטון ו- 52 נעצרו, כך עדכנה משטרת וושינגטון.

בתוך כך, לאחר שהושגה שליטה בבניין הקפיטול, הדיונים בקונגרס לאישור ספירת האלקטורים שהחליטו על נצחונו של ג'ו ביידן חודשו בהחלטה משותפת של מנהיגי הדמוקרטים והרפובליקנים.

טוויטר חסמה את חשבונו של הנשיא היוצא טראמפ ל -12 שעות, זאת לאחר לאחר שחזר על טענותיו לזיופים, שמתגלות כלא נכונות, ואף עולה מדבריו כי הוא מצדיק את הפריצה של תומכיו לגבעת הקפיטול בוושינגטון. טוויטר הזהירה כי הפרות נוספות יובילו לחסימת חשבונו לצמיתות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החוץ גבי אשכנזי, הגיב למהומות בוושינגטון: ״הזדעזעתי לראות אמש את ההתקפה על הקונגרס האמריקאי, מעוז הדמוקרטיה העולמי, ויש לגנות זאת בכל תוקף. משחר תקומתה, ארה"ב, ידידתנו האיתנה והגדולה, היא המגדלור של דמוקרטיה וערכים של חירות, צדק ועצמאות.אני בטוח שהעם האמריקאי ונבחריו ידעו להדוף את המתקפה הזו ולהמשיך להגן בצורה איתנה על הערכים עליהם נוסדה ארה"ב החשובים לכולנו״.

גדעון סער גם התייחס למאורעות: "היה עצוב לצפות אמש בתמונות מוושינגטון. הסדר הוחזר ואני בטוח שיהיה מעבר מסודר של השלטון בארצות הברית, ידידתנו הגדולה בעולם. האירועים משמשים תזכורת חשובה לסכנות הקיטוב וההקצנה בחברה. לעולם אסור לנו לקחת את הדמוקרטיה ומוסדותיה כמובנים מאליהם."

צילום: הבית הלבן

Back to top button