חדשות הארץ

אדלשטיין: גאה להיות שר הבריאות, יותר מכל גאה להיות ישראלי

דברי שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין בתדרוך לתקשורת הערב (חמישי) עם ראש הממשלה על החיסונים: "היום אני גאה במיוחד להיות שר הבריאות. רק תחשבו על זה, מדינת ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שבה כמעט שמונה עשר אחוז מאזרחיה התחסנו. אנחנו המדינה הראשונה בעולם שרוב הצוותים הרפואיים קיבלו את החיסון הראשון. שכשבעים אחוז מאוכלוסיית הסיכון שלה התחסנו. הבשורה של הגעה לא רק נותנת זריקת חיסון, אלא זריקת עידוד."

אדלשטיין המשיך ואמר: "במוצאי שבת נתחיל כבר בחיסון המנה השניה – בימים הקרובים נתחיל לחזור לקבוע תורים, ולא רק לבני 60 אלא גם לאוכלוסיות נוספות. אני גאה להיות שר הבריאות,
אבל יותר מכל גאה להיות ישראלי. להיות אזרח של מדינה שלא חוסכת כל מאמץ כשזה מגיע לבריאות אזרחיה. אני נשאל הרבה מעמיתיי בעולם ומכלי תקשורת בעולם מה הסיבה שישראל מובילה בחיסונים. הסיבה היא בדיוק אותה הסיבה שכל ישראלי וישראלית יודעים שלא משנה מה יקרה להם, מדינת ישראל תמיד תעמוד לצדם, בכל מקום בעולם. להיות ישראלי, זה להיות חלק מקהילה שלא תוותר עליך, שתאבק בעבורך וזה בדיוק מה שאנחנו עושים היום. אנחנו נאבקים על כל חיסון! אנחנו נלחמים בעבור הישראלים. ישראל היא המדינה המובילה בעולם במחויבות שלה לאזרחיה. מדינה ש"ערבות הדדית", היא לא סיסמא בעבורה, אלא דרך חיים. חלק מאותה ערבות הדדית היא גם ההקפדה על הסגר ההדוק שיתחיל הלילה בחצות. אם נעשה כך נגיע למצב שונה. יש לנו אפשרות לשנות את הכל ולחזור לחיים. אני מודה לראש הממשלה על הסיוע בהקדמת החיסונים, לראש המל"ל מאיר בן שבת, לשגריר רון דרמר. אני מודה לצוותים הרפואיים שנמצאים שם כל הזמן למען אזרחי ישראל".

Back to top button