משפטי/פלילי

עבירות מס במקום שוחד: כתב אישום יוגש נגד אריה דרעי בכפוף לשימוע

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (שישי) לסנגורים כי החליט להגיש כתב אישום נגד שר הפנים אריה דרעי בכפוף לשימוע. דרעי, שנחשד בתחילה בשוחד, יואשם בכפוף לשימוע בגין שלוש עבירות מס – מכירת נכס בגבעת שאול ושני מקרים של קבלת הכנסות ללא דיווח (מאיש עסקים ומחברה עסקית).

שר הפנים דרעי התייחס לדברים בחשבון הטוויטר שלו: "‏לאחר למעלה מ-5 שנות חקירה קשות, אני מודה לבורא עולם על ההחלטה לבטל את כל האישומים השקריים נגדי ומשוכנע כי בשימוע יוחלט גם על סגירת התיק בעניין עברות המס, לאחר שכל העובדות יוצגו בפני היועץ המשפטי.‏ אני מתכוון להמשיך להתמקד בתפקידי כשר הפנים והדאגה לחלשים שזקוקים לסיוע, בעיקר בתקופת הקורונה ושמירה על זהותה היהודית של המדינה".

החקירה הגלויה בפרשה, שהחלה באפריל 2016 והסתיימה בנובמבר 2018, החלה בתום חקירה סמויה של המשטרה והרשות לאיסור הלבנת הון, שהעלתה חשד להתנהגות חריגה בחשבונות הבנק של דרעי ובני משפחתו. החוקרים הבחינו אז לכאורה בהעברות של סכומי כסף גדולים מאנשי עסקים למשפחתו של השר, חלקן לפני חזרתו לפעילות פוליטית וחלקן אחריה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חקירת המשטרה בפרשה קבעה ממצאים ראייתיים לשורת עבירות – בהן מרמה והפרת אמונים, שבועת שקר, העלמות מס והלבנת הון. מתוקף תפקידו, מנדלבליט הוא שמחליט אם להעמיד לדין שרים ולא הפרקליטות – והוא החליט כי דרעי לא יועמד לדין בגין מרמה והפרת אמונים (וגם לא בגין שוחד, כפי שנחשד בתחילה) – אלא רק בגין עבירות המס.

המשטרה בדקה חשד שלפיו אנשי עסקים שונים העבירו לדרעי מאות אלפי שקלים, והחוקרים בחנו גם עסקאות למכירה ולרכישה של מגרשים בירושלים ובספסופה, את הצהרותיו של דרעי ליו"ר הכנסת ומבקר המדינה, דיווחים חסרים בהצהרות ההון לרשויות המס ועוד.

ארכיון. צילום: לע"מ

Back to top button