משפטי/פלילי

מות אהוביה סנדק: נעצר שוטר שהיה מעורב במרדף בחשד לשיבוש חקירה

המחלקה לחקירות שוטרים עצרה הלילה (ראשון) את אחד השוטרים שהיו מעורבים במרדף המשטרתי שבסופו נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל בשומרון. השוטר נעצר בחשד לשיבוש הליכי חקירה, לאחר שקיים ראיון תקשורתי בשבוע שעבר- זאת לאחר שנאסר עליו להתראיין.

כמו כן, 3 בלשים שהיו מעורבים בתקרית, נחקרו הלילה שמתוכן, כאמור, נעצר אחד מהם. בהמשך היום יוחלט האם לבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו.

עו"ד איתמר בן גביר הגיב למעצר השוטר: "מעט מידי ומאוחר מידי. מח"ש היו צריכים לעצור את כל השוטרים שהיו ברכב זמן קצר אחרי המרדף שהתנהל ברשלנות פושעת. כמו כן אפשרו לשוטרים זמן ניכר כדי לשבש את החקירה ולפגוע בה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך, עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, המייצג את משפחתו של הנער אהוביה סנדק ז"ל כנפגעי עבירה, הגיש בימים האחרונים מספר תלונות בגין שיבוש הליכי חקירה, כנגד השוטרים המעורבים במרדף שבסופו נהרג הנער. עו"ד יאדו העביר למח"ש ראיות לחשש לשיבוש הליכי חקירה מצד השוטרים, לדבריו.

מהארגון נמסר: "נער צעיר נהרג בידי שוטרים, והחקירה חייבת להיות יסודית ומעמיקה על כל ההיבטים העולים מחומר הראיות, לרבות שיבוש הליכי חקירה בידי השוטרים המעורבים. צריך לזכור, שהשוטרים כתבו את דוחות הפעולה רק חמש שעות לאחר האירוע, ונחקרו שלושה ימים לאחר האירוע, זה זמן ממושך שנעשו בו דברים. בנוסף, ישנם סימני שאלה נוספים במספר נושאים סביב החקירה, שהצבענו עליהם כבעייתיים. ראינו שגם גורמים במח"ש הצביעו על הדברים כבעייתים ומעוררי שאלות."

בארגון מדגישים: "אנו ציפייה שכלל השוטרים יחקרו על כלל התלונות. עד כה אנו מאוכזבים מאד מאופן החקירה, ומהדברים שפורסמו מתוך גורמים במח"ש, החקירה פה חייבת להתנהל אחרת ולשנות מגמה, מדינת ישראל חייבת לחקור ולתת תשובות כיצד שוטרים ממשטרת ישראל גדעו את חייו של נער צעיר. עד כה חקירת השוטרים הייתה רפה, ולא מקצועית – נקווה שמעצר השוטר הוא לא מס שפתיים לציבור שדורש תשובות, אלא תחילתה של שינוי מגמה אמיתי במח"ש."

צילום: אלעזר ריגר

תגובה אחת

  1. חקירות וחוות דעת הסניגורים לענין מותו של נער הגבעות.
    מותו של כל אחד עצוב ואין יוצאים מהכלל.
    זכותה של משפחה לתבוע חקירה מלאה ומקיפה בכדי להבין מה בדיוק קרה ולמה. מצד שני, שיסוי וביזוי כוחות המשטרה וכוחות הבטחון שמגלים התאפקות בלתי סבירה ב ואם לטפל המשיכי גבול ופורעי חוק שמכונים ״נוער הגבעות״ נוער משוסה ומגובה על ידי ראשי יש״ע ומצפצף על חוקי המדינה ומוסדותיה. אין לכרוך נושא בנושא. אמצעי עיכבה חריפים ביותר הם האמצעי האחרון בדקה ה90 לעצירת מפירי החוק הללו.

Back to top button