משפטי/פלילי

4,664 דו״חות נרשמו ביממה החולפת בגין הפרות הקורונה השונות

המשטרה ממשיכה בפיקוח ואכיפת הגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר שהוטלו על ידי הדרג המדיני ברחבי הארץ, הכול במטרה למנוע את המשך התפשטות הנגיף בישראל. ביממה החולפת נרשמו על ידי השוטרים 4,664 דו״חות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ. מרבית הדו״חות נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת (דו"חות הניתנים גם בהתקהלויות אסורות של מי שמרוחק מביתו מעל 1,000 מ' למטרה אסורה)– 2,890 דו"חות, ובהם גם 1,314 דו"חות בגין אי עטית מסיכה, 76 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 95 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 253 דו"חות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

– כוחות משטרה שהוזעקו בלילה שבין שבת לראשון בעקבות רעש רב שבקע מדירה במרכז העיר ירושלים, גילו כי נערכת במקום מסיבה שבה עשרות משתתפים ונרשמו נגדם דו"חות בהתאם. בסריקה בין חדרי הבית כמה צעירים ניסו להסתתר ולחמוק מאכיפה ללא הועיל. אחד מהנוכחים בחר שלא להזדהות בהתאם לדרישת השוטרים ואף ניסה להתנגד למעצרו והוא הובא לחקירה.

– במהלך פעילות בערערה שבוואדי ערה, הבחינו השוטרים שהיו במחסום בידוק בנהג שביצע עבירת תנועה. לאחר שעוכב לבדיקה, התברר כי על פי רישומי משרד הבריאות הנהג, תושב המקום בן 29 הינו מחויב בידוד, לכן נרשם לו דו"ח בסך 5,000 ש"ח בגין הפרת חובת הבידוד והוא נדרש לשוב לביתו. בפעילות דומה באום אל פאחם, הבחינו השוטרים שהיו במחסום בידוק בנהג שישב ברכב עם נוסעת נוספת בזמן שביצע עבירת תנועה. גם הוא התברר כמפר בידוד ולכן גם נגדו נרשם דו"ח בסך 5,000 ש"ח והוא נדרש לשוב לביתו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

– כוחות משטרה הוזעקו בבוקר בעקבות דיווח שהתקבל על תלמידים השוהים בתלמוד תורה במודיעין עילית, והבחינו בעשרות תלמידים במקום. בזמן שהשוטרים ניסו לאתר את מפעיל התלמוד בכדי להורות לו לפזר את התלמידים, הגיעו כמה עשרות מתקהלים והחלו להתעמת עם השוטרים. צוות תקשורת שנכח במקום הותקף וכאשר השוטרים פעלו לחלצו, החלו המתקהלים לחסום את הכביש, גרמו נזק לאוטובוסים שחלפו ולכלי רכב משטרתיים וחסמו את דרכם. חמישה חשודים נעצרו על ידי כוחות המשטרה והחקירה נמשכת.

שוטרים ערכו אתמול ביקורים וביקורות אחר יישום ההנחיות ב- 2,787 בתי עסק. כאמור עשרות בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, ניתנו 131 אזהרות, וב-153 מקומות בוצע דילול קהל. 21 בתי עסק נסגרו בתום שימועים לאחר שהפרו את התקנות. בנוסף בוצעו בדיקות של הימצאות בבידוד ל-1,869 חולים מאומתים השוהים בביתם וכן ל-4,698 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול יחד עם הרשויות ויתר גורמי האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו. המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. רק יחד נוכל לנצח את הנגיף."

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button