משפטי/פלילי

המשטרה: עלייה משמעותית בעבירות נשק ב-2020 במגזר הערבי

המשטרה מעדכנת הבוקר (שלישי) כי נתוני פעילות המשטרה בשנת 2020 מעידים על עלייה משמעותית בהיקף האכיפה של עבירות הנשק ביישובי החברה הערבית בישראל. בשנה החולפת (2020) שהייתה בצל המאבק בנגיף הקורונה, המשטרה דווקא הגבירה את הפעילות נגד עבירות נשק ועצרה בסה״כ בכל רחבי הארץ 5,713 חשודים בעבירות ירי ואמל״ח – עלייה של כ-22% בכמות העצורים לעומת שנת 2019.

רובה המוחלט של הפעילות המשטרתית, בוצעה ביישובי החברה הערבית וכ-90% מהחשודים שנעצרו בגין עבירות ירי ואמל״ח הם מהמגזר הערבי בישראל. בשנה החולפת, הוגשו בתום חקירות המשטרה 1,548 כתבי אישום נגד נאשמים בעבירות ירי ואמל״ח בכל רחבי הארץ- עלייה של יותר מ-18% אל מול שנת 2019. כ-85% מכתבי האישום שהוגשו בישראל בשנה החולפת בגין עבירות ירי והחזקה/סחר/שימוש באמצעי לחימה הוגשו נגד חשודים מהחברה הערבית. בשנה החולפת היו אלפי תפיסות משטרתיות של אמצעי לחימה ביישובי החברה הערבית בישראל, שבהם נתפסו, בין היתר, למעלה מ-1,150 אקדחים, תתי מקלע ורובים מסוגים שונים. בנוסף נתפסו למעלה מ-200 רימונים מסוגים שונים, תחמושת רבה, מחסניות, חומרי נפץ וחבלה ועוד.

אמצעי לחימה המוחזקים בניגוד לחוק משמשים לא אחת עבריינים, כנופיות וארגוני פשיעה, זאת בעיקר על רקע סכסוכים וחיסולי חשבונות מקומיים, אך לא רק. אמצעי לחימה אלו משמשים גם לפעילות טרור, פשעים חמורים ולאירועי אלימות קשים. עיקר המאבק בנשק הבלתי חוקי, מתבסס על מודיעין משטרתי, חשיפה של נשק ועברייני הנשק ופעילות משמעותית המתבצעת במישור הסמוי. מדי יום המשטרה מאתרת כלי נשק ואמצעי לחימה ועוצרת עבריינים שעושים בהם שימוש בניגוד לחוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן


צילום: דוברות המשטרה

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button