בריאות

איכילוב: הוקם שירות רב תחומי ראשון בארץ לטיפול בחולי פיברוזיס ריאתי

הוקם כעת (שלישי) באיכילוב שירות רב-תחומי ראשון מסוגו בישראל לאבחון ולטיפול בחולים עם פיברוזיס ריאתי מכל הסוגים, כולל כסיבוך של קורונה. רבים ממחלימי הקורונה סובלים מקשיי נשימה לאורך זמן וחלקם אף עלולים לפתח סיבוך בשם "פיברוזיס ריאתי" – מחלה שבה הריאה נפגעת ומצטלקת באופן בלתי הפיך וכתוצאה מכך יש קושי בנשימה והגבלה קשה ביכולת התפקודית. ד"ר אברהם (רמי) אונטרמן, מומחה למחלות ריאה שחזר לארץ מהשתלמות בת שנתיים באוניברסיטת ייל היוקרתית בארה"ב, גויס לאיכילוב על מנת להקים ולעמוד בראש השירות החדשני.

ד"ר אונטרמן הוביל מחקר גדול באוניברסיטת ייל שחקר את השפעות הקורונה על מערכת החיסון באמצעות טכנולוגיה פורצת דרך בשם ריצוף רנ"א ברמת התא הבודד (Single-cell RNA sequencing). באמצעות טכנולוגיה זאת ניתן לאפיין תאים, אבני הבניין של גופנו, ברזולוציה גבוהה מאי פעם, ולהביא לתגליות מדעיות משמעותיות. כידוע, הפעלת יתר של מערכת החיסון מובילה לדלקת הריאות הסוערת המאפיינת את חולי הקורונה הקשים. יחד עם עמיתיו, חשף ד"ר אונטרמן את חוסר הסנכרון בין זרועות מערכת החיסון אשר מאפיין את חולי הקורונה שהתדרדרו ומתו, לעומת אלו ששרדו. ד"ר אונטרמן שותף למחקרים בינ"ל רבים בתחום הקורונה והפיברוזיס הריאתי ומקים באיכילוב מעבדת מחקר חדשנית שתמשיך את מחקריו בטכנולוגיה זו.

שירות חדש זה, הזמין לחברי כל קופות החולים, משלב מצוינות באבחון ובטיפול לצד גישה אנושית ואישית. כל חולה חדש עובר פגישת אבחון מקיפה ע"י ד"ר אונטרמן וצוותו, ולאחריה המקרה נדון על ידי צוות רב-תחומי בהשתתפות רופאי ריאות, מומחה לדימות, ראומטולוג ופתולוג, על מנת להבטיח את האבחנה המדויקת ביותר. במידת הצורך, מופנה החולה לבדיקות אבחנתיות המתקדמות מסוגן ומטופל בתרופות העדכניות ביותר תוך התאמה אישית לחולה ולצרכיו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב

Back to top button