צרכנות

עבודות פיתוח גינה – מה הן כוללות וכיצד מבצעים אותן?

כל אדם שיש לו גינה חולם על המרחב החיצוני המושלם: מקום ירוק ושליו, אולי עם בריכה, מסלעה או אפילו ספסלים פסטורליים. אבל כל גינה באשר היא, זקוקה גם למספר דברים חיוניים כמו שבילים או רחבה גדולה, שער ואפילו פרגולה. כל אלו מתנקזים לכדי עבודת פיתוח גינה מקצועית ונכונה שמתבצעת בכמה שלבים חשובים.

חשובה ובלתי נפרדת מהבית

הגינה הפרטית היא חלק בלתי נפרד מכל בית שברשותו שטח אדמה. היא המפלט מארבע קירות, מקום האירוח החיצוני והרגע של נחת בבוקר עם הקפה או עם הספר בסיום יום העבודה. בעלי שטחים פרטיים וגדולים שחולמים על הגינה המושלמת, יצטרכו להתחיל לתכנן אותה באמצעות מספר עבודות פיתוח נדרשות, שיהוו את הבסיס לכל צורך: קירות תמך, מסלעה, בריכה חפורה, מעקות, שבילים ועוד המון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עבודות הפיתוח הנדרשות לגינה הביתית

קבלני עבודות עפר שמבצעים עבודות פיתוח גינה נדרשים תחילה למספר פעולות, כמו פינוי פסולת מתוך השטח, חציבה, חפירה ומילוי הקרקע. אלו מתבצעים לרוב על פי הגבהים המתוכננים ובמקביל אליהם תתרחש הכנה לכל תשתיות הגינה הנדרשות: מים, חשמל, גז ותקשורת (לטובת שער חשמלי או מערכת לאיתור פריצות למשל).

עבודות אלו מתבצעות תוך פיקוח הדוק על קבלני עבודות עפר המבצעים אותן בפועל. תפקידו של המפקח הוא לוודא שהכל מתבצע בהתאם לתוכניות. אם ישנו צורך לבצע שינויים בתוכנית המקורית בעקבות אילוצים בשטח, עליו לאשר ולבצע התאמות בתיאום עם בעלי הבית ויתר הגורמים שלוקחים חלק בעבודות הפיתוח.

טיפול בשטחים גדולים ופתוחים

חשוב לציין שככל שעבודות פיתוח גינה מבוצעות לגורמים פרטיים, חלקן אף מתייחסות לשיפוץ ולפיתוח של שטחים חיצוניים. עבודות אלו מתרחשות גם אם לאותו הבית קיימת חניה גדולה, או אם מדובר במבנה שצידו הפתוח נושק לחורשה או גן ציבורי (עניין אפשרי במושבים ובקיבוצים רבים).

בהתאם לתכנון הפרויקט, עבודות הפיתוח יכללו הנחת קווי מים וביוב וחפירת תעלות ניקוז למי גשם. צריך לזכור שגם שינויים שמבוצעים עם הזמן בשטח הפתוח יכילו מספר עבודות פיתוח: הצבת אבני שפה, יצירת חניה וכביש גישה מאספלט, פיזור חצץ, טוף או חול, חפירת מרתף או תשתית לבריכה, הריסת מבנים וקירות בתוך החצר ועוד.

דגשים וכללים חשובים לקבלן הפיתוח

קבלני עבודות עפר נדרשים בכל עת לבצע את עבודתם תוך שמירה מקסימלית על הניקיון והבטיחות. כלי העבודה יהיו בדרך כלל קטנים ואפקטיביים לשימוש בשטחים קטנים ובנויים, כמו מחפרון, שופל, דחפור וטרקטורים. כמובן שקבלן העפר יצטרך להתאים לאור מקצועיותו וניסיונו את הכלים הרלוונטיים לביצוע העבודה ולחשב גם את כמויות העפר שסולקו מתוך השטח וכיצד לפנות אותם בצורה היעילה והבטוחה ביותר.

הגינה שלכם עומדת להיות מדהימה

המגזר הפרטי זקוק לקבלני העפר והפיתוח על מנת להעשיר את הנכס ולהפוך אותו למקום ירוק, נעים ונוח. תכנון העבודה מתבצע על ידי צוות מהנדסים וקבלנים מיומן שיודע כיצד לפקח ולתפעל עבודות מורכבות הכוללות שטחי עפר, אדמה, אבנים וסלעים ולהפוך את השטח לגן העדן הפרטי של בעלי הבית.

 

Back to top button