משפטי/פלילי

4,917 דו״חות נרשמו ביממה החולפת בגין הפרות הקורונה השונות

המשטרה ממשיכה בפיקוח ואכיפת הגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר שהוטלו על ידי הדרג המדיני ברחבי הארץ, הכול במטרה למנוע את המשך התפשטות הנגיף בישראל. ביממה החולפת נרשמו על ידי השוטרים 4,917 דו״חות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ. מרבית הדו״חות נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת (דו"חות הניתנים גם בהתקהלויות אסורות של מי שמרוחק מביתו מעל 1,000 מ' למטרה אסורה)– 3,193 דו"חות, ובהם גם 1,308 דו"חות בגין אי עטית מסיכה, 96 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 83 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 187 דו"חות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

– במהלך פעילות יזומה שערכו שוטרים בבאקה אל גרביה נתפס בתוך רכב אדם חייב בידוד (47) תושב ג'ת שהפר את חובת הבידוד. בהתאם נרשם לנהג דו"ח בסך 5,000 ש"ח בגין הפרת חובת הבידוד והוא נדרש לשוב לביתו.

-בבוקר, במסגרת פעילות פיקוח ואכיפה יזומה שביצעו השוטרים בבתי עסק באזור נהריה, נמצא בעל מספרה שפתח את המקום וקיבל לקוחות בניגוד לתקנות. השוטרים רשמו לחובתו דו"ח בגין ההפרה והוא זומן לשימוע בתחנת המשטרה בעיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

– במהלך פעילות לאכיפת תקנות קורונה כלפי מוסד חינוכי שעל פי החשד הפר את התקנות בעיר בית שמש, פעל השוטר לאתר את מנהל המקום במטרה לאכוף כנגדו. באותה העת החלה במקום התקהלות סביב מתנדב המשטרה שעמד סמוך לניידת תוך שהמתקהלים יידו אבנים לעברו. המתנדב שחש סכנה ביצע ירי באוויר (ללא נפגעים) וכוחות המשטרה פעלו להשיב את הסדר במקום.

– שוטרי משטרת ישראל איתרו במחסום בידוק סמוך לרכסים קטין שעפ"י רישומי משרד הבריאות הינו מחויב בידוד ששהה ברכב עם אמו, אחיו והבייביסיטר. לאור האמור, השוטרים רשמו לאם דו"ח בסך 5,000 ש"ח בגין הפרת חובת הבידוד לצד דרישה לשוב לביתה יחד עם הקטין כנדרש.

שוטרים ערכו אתמול (שלישי) ביקורים וביקורות אחר יישום ההנחיות ב-2,612 בתי עסק. כאמור עשרות בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, ניתנו 112 אזהרות, וב-117 מקומות בוצע דילול קהל. 12 בתי עסק נסגרו בתום שימועים לאחר שהפרו את התקנות. בנוסף בוצעו בדיקות של הימצאות בבידוד ל-1,458 חולים מאומתים השוהים בביתם וכן ל-3,963 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול יחד עם הרשויות ויתר גורמי האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו. המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. רק יחד נוכל לנצח את הנגיף."

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button