משפטי/פלילי

ארגון 'בצלמו' ליועמ"ש: העמד מיידית את מוחמד בכרי לדין

היועץ המשפטי של ארגון בצלמו עו"ד מיכאל ליטווק פנה היום (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, בו נדרש השני להכריע בסוגיה ולהעמיד לדין את מוחמד בכרי, יוצר הסרט 'ג'נין ג'נין'.

לפני שנתיים נסע מוחמד בכרי ללבנון שם התראיין לערוץ המזוהה עם החיזבאללה ותקף בחריפות רבה את ישראל. בין דבריו הוא ציין כי יצירת נורמליזיציה עם ישראל, שהינו האויב הציוני, מהווה בגידה, לדברי עו"ד ליטווק.

בעקבות כך הגיש ארגון בצלמו תלונה ליועמ"ש לממשלה נגדו. שרת התרבות דאז מירי רגב פנתה ליועץ המשפטי לממשלה שיורה להעמיד לדין את בכרי על כניסה לשטח אויב, הסתה ומגע עם סוכן זר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קריאת הארגון באה על רקע פסיקת בית המשפט המחוזי השבוע כנגד בכרי בו נקבע שסרטו אינו עומד במבחן המציאות וכי בכרי מוציא דיבה.

שי גליק מנכ"ל 'בצלמו' מסר: "אנשי ימין מועמדים תדיר לדין פלילי על עבירות חלשות בהרבה ואף מורשעים. מוחמד בכרי, שהסית לטרור ונסע למדינת אויב, ענינו פתוח וממתין להחלטה זה תקופה ארוכה. רק אתמול קבע בית המשפט בהחלטה תקדימית שלא רק שבכרי שקרן אלא שסרטו אסור לצפיה ברחבי הארץ. אנחנו קוראים ליועמ"ש לא להתמהמה ועוד היום להעמיד לדין פלילי את בכרי אשר מקומו בכלא. מי שמסית ומקדם טרור מקומו הינו בכלא".

ארכיון. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

Back to top button