חדשות הארץ

ח"כ ואטורי לשר הביטחון: הקם מנהלת ייעודית לנפגעי הטרור

חבר הכנסת, ניסים ואטורי, שיגר מכתב לפני זמן קצר (רביעי) לשר הביטחון גנץ וציין כי בשנים האחרונות עולה שוב ושוב הדרישה שמשרד הביטחון וצה"ל יעדכנו באופן שוטף נפגעי טרור בהליכים נגד רוצחי יקיריהם. ארגון זכויות האדם בצלמו, אשר מלווה ומייצג משפטית עשרות משפחות שכולות, פועל כבר מספר שנים על מנת שתהיה כתובת זמינה עבור המשפחות השכולות אשר נותרים ללא מענה בשעות הקשות ביותר בחייהם.

השבוע הצטרף למאבק ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד ובמכתב מיוחד ששיגר לשר הביטחון נכתב: "מיום כניסתי לכנסת אני מטפל בפניות ציבור רבות ומגוונות. אחד הנושאים העיקריים שנטלתי על עצמי הוא סיוע למשפחות שכולות נפגעי איבה, שברגע אחד חרב עליהן עולמן. בנאומי הראשון בכנסת ציטטתי והזכרתי את דבריו של עמית בן יגאל, שנפל בקרב על המולדת. לצערנו ולצערו הרב של אביו, ברוך בן יגאל, בית המשפט העליון סירב להרוס את בית המחבל ובן יגאל יצא למאבק על הצדק למען בנו עמית ולמען חיילי צה"ל בכלל".

ואטורי המשיך ואמר: "המאבק איננו רק של משפחת בן יגאל. בשנים האחרונות שוב ושוב משפחות שכולות נפגעי איבה נלחמות למען עשיית צדק ולענישה הולמת ככל הניתן כלפי אלו שפגעו בהן או רצחו את יקיריהן. ואולם, המשפחות השכולות נלחמות כשידיהם כבולות. בעוד המחבלים מסתייעים בעורכי דין שממומנים לעיתים קרובות בכספי מדינות זרות, האיחוד האירופי והקרן החדשה לישראל – משפחות שכולות רבות מוצאות עצמן ללא שום משאבים ויכולת כלכלית. בנוסף לכך, המערכת המשפטית מסרבת לשתף אותן במידע לגבי ההליך, בעוד שלנפגעי עבירה פלילית יש מערכת שמעדכנת אותן בכל שלב ומזמינה אותן לחוות דעה או להתנגד לעסקת טיעון. כאשר מדובר בנפגעי עבירה לאומנית, המנגנון לליווי המשפחות אינו קיים כלל. המשפחות השכולות נאלצות, למרבה הצער, לשמוע בכלי התקשורת על כך שהוחלט, לדוגמא, שלא להרוס את בית המחבל שרצח את יקיריהן או לא לשלול תושבות למי שרצח את אב המשפחה. כידוע לך, היועץ המשפטי לממשלה אישר לך באופן אישי להקים מנהלת ייעודית שתספק מענה לאותן משפחות שכולות שהחליטו, למרות הכאב הגדול, להילחם למען הצדק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיכום מציין ואטורי: "בעת הזו, על אף שאנו בעיצומה של פגרה, אבקש כי תפעל ותודיע על הקמת מנהלת זו, שתעניק סעד למשפחות השכולות. זהו המעט שאנו כחברה יכולים לתת להן כתמיכה."

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אנחנו מברכים על הפניה של חבר הכנסת ואטורי ומקווים שהשר גנץ בעת נעילת שער יחליט על מעשה הומניטרי ונצרך זה ויורה על הקמת מנהלת ייעודית לנפגעי טרור בהקדם האפשרי".

Back to top button