משפטי/פלילי

4,194 דו״חות נרשמו ביממה החולפת בגין הפרות הקורונה השונות

הנמשטרה ממשיכה בפיקוח ואכיפת הגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר שהוטלו על ידי הדרג המדיני ברחבי הארץ, הכול במטרה למנוע את המשך התפשטות הנגיף בישראל. ביממה החולפת נרשמו על ידי השוטרים 4,194 דו״חות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ. מרבית הדו״חות נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת (דו"חות הניתנים גם בהתקהלויות אסורות של מי שמרוחק מביתו מעל 1,000 מ' למטרה אסורה)– 2,649 דו"חות, ובהם גם 1,204 דו"חות בגין אי עטית מסיכה, 86 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 85 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 145 דו"חות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

אתמול (רביעי) נחקר במשטרה חשוד, בן 35 תושב הצפון, בחשד למעורבות בעבירות שונות, לאחר שעל פי החשד ניצל את תפקידו הציבורי ושלח במהלך החודשים האחרונים ב- 4 מועדים שונים הודעה לטלפון הנייד של זוגתו לשעבר בדבר הצורך המידי להיכנס לבידוד לאחר חשיפה לכאורה לחולה קורונה מאומת, וזאת מבלי שנחשפה כלל לאדם חולה.

צילום: דוברות המשטרה

– בביקורות שערכו שוטרים בבתי עסק באזור חיפה, נמצא כי בעל המספרה פתח את המקום וקיבל לקוחות בניגוד לתקנות. השוטרים רשמו לבעל העסק דו"ח בסך 5,000 ש"ח בגין הפרת ההנחיות וללקוחות שהיו במקום נרשמו דו"חות ע"ס 500 ש"ח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

– בצהריים, במהלך פעילות פיקוח ואכיפה במחסום הממוקם במחלף חמד על כביש 1, עוכבו נהג ונוסע לבדיקה. בבדיקה התברר כי הנהג והנוסע (תושבי בית שמש בשנות העשרים לחייהם) חולים מאומתים בנגיף הקורונה מתאריך 05.01.2021 המפרים את הבידוד. הנהג והנוסע זומנו לחקירה בחשד למעשה העלול להפיץ מחלה.

– בלילה שבין שני לשלישי לאחר חצות התקבל דיווח במשטרה אודות רעש חזק של מוסיקה מפארק ציבורי בבית שמש. שוטרים שהגיעו למקום איתרו שני צעירים שגרמו לרעש וכשביקשו השוטרים לזהותם, ניסו השניים להתל בשוטרים תוך שמסרו פרטי זיהוי לא נכונים ובשל כך עוכבו לתחנת המשטרה. בחיפוש בכליהם אותרו תעודות מזהות של השניים וברשותו של אחד מהם גם חומר החשוד כסם. בדיקתם העלתה כי אחד המעורבים נדרש לשהות בבידוד על פי הנחיית משרד הבריאות לאחר שנחשף לחולה מאומת, ולכן הוחזר לביתו ועתיד להיחקר בסיום תקופה זאת.

צילום: דוברות המשטרה

– במהלך פעילות משטרתית בערערה שבואדי ערה, הבחינו השוטרים בנהג שנסע ברכב ללא חגורת בטיחות כנדרש. בבדיקתו התברר כי עפ"י רישומי משרד הבריאות הנהג, תושב אום אל פאחם בן 23 ,הינו מפר בידוד. לאור האמור, נרשמו לנהג דו"חות בגין עבירת התנועה ובגין הפרת הבידוד, והוא נדרש לשוב לביתו.

שוטרים ערכו אתמול ביקורים וביקורות אחר יישום ההנחיות ב-3,032 בתי עסק. כאמור עשרות בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, ניתנו 101 אזהרות, וב-133 מקומות בוצע דילול קהל. 14 בתי עסק נסגרו בתום שימועים לאחר שהפרו את התקנות. בנוסף בוצעו בדיקות של הימצאות בבידוד ל-1,910 חולים מאומתים השוהים בביתם וכן ל-4,528 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

צילום: דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול יחד עם הרשויות ויתר גורמי האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו. המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל."

Back to top button