חדשות הארץ

מנכ"ל בי"ח בני ציון: כל עוד ילדים לא יחוסנו – זה אומר שרבע מהאוכלוסייה לא תתחסן

נמשכת מגמת העלייה המדאיגה במספר חולי הקורונה במרכז הרפואי בני ציון: 67 חולים מאושפזים בארבע מחלקות הקורונה בבית החולים. עומס כבד במחלקות הפנימיות. ארבעה חדרי ניתוח עדיין סגורים ומבוצעים רק ניתוחים דחופים ומצילי חיים.

מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אוהד הוכמן, אמר: "למרות העלייה במספר חולי הקורונה המאושפזים בבית החולים, אני מעריך כי החל מהשבוע הבא תהיה התייצבות ואף תחול ירידה במספר החולים המאומתים שיאושפזו בבית החולים בזכות מבצע החיסונים והסגר".

ד"ר הוכמן אמר עוד: "אני מעריך ומקווה כי במהלך הימים הקרובים אם אכן תהיה מגמת התייצבות ואף ירידה במספר החולים המאומתים והמאושפזים בביה"ח, ולאחר השלמת מבצע החיסון של הצוותים השונים בביה"ח, יהיה ביכולתנו להגדיל את מערך הטיפולים האלקטיביים, שנאלצנו להפחית בשבועיים האחרונים בכ-40%."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר הוכמן הדגיש: "כל עוד שלא יחוסנו ילדים, זה אומר שכ-25% מהאוכלוסייה לא תתחסן וזאת בנוסף לכך שעדיין אנחנו לא יודעים את ההיענות בקרב האוכלוסייה הרגילה לחיסון. צפוי שבמהלך החודשים הקרובים עדיין נחווה תחלואה של קורונה בישראל אם כי ככל הנראה במספרים וברמות חומרה נמוכים יותר. לנוכח התפשטות הנגיף בעולם נצטרך להמשיך ולעקוב מקרוב אחר התפתחות של מוטציות שעלולות להביא לשינוי בחומרת המחלה או לשינוי מידת ההדבקה שלו או לשינוי בהשפעת החיסון עליו."

כמו כן, ד"ר הוכמן ציין כי עד עתה התחסנו כ- 80% מעובדי ביה"ח בחיסון הראשון והשבוע חוסנו חלקם כבר בחיסון השני ובמהלך השבוע הבא יושלם החיסון השני של הצוותים השונים.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button