צרכנות

ניתוח הגדלת חזה

ניתוחים פלסטיים נפוצים ביותר מיועדים לא רק לתיקון עיוותים ופגמים אלא גם לשיפור הביטחון העצמי של המטופלים. ניתוח הגדלת חזה הוא אחד הניתוחים האלה אבל יש לדעת כי למרות זאת רופאים יאשרו אותו רק בהתאם למבנה הגוף ולמצב הרפואי כדי שמטופלת תוכל ליהנות ממנו, ולא בכל מצב. כמו כן, את השתל בוחרים גם לפי היתרונות והחסרונות שלו בכל ניתוח ובסיכויי ההסתבכות אצל מטופלת מסוימת. כך שטוב לדעת שיש כמה וכמה אופציות ולהשתתף בתהליך קבלת ההחלטות, אבל רק כשבודקים באמת את מידת ההתאמה של השתל והשיטה למטופלת אפשר להחליט.

סוגי שתלים וההתלבטות ביניהם

היום משתמשים בשתלים מסוג סיליקון מתקדם שאינו מקנה לשד מראה נוקשה אלא משאיר תחושה טבעית של גמישות ורכות. הרצון ליצור שד במראה טבעי ככל האפשר גורם לכך שהיום גם פחות משתמשים בשתל אנטומי בצורת טיפה שאמנם הוא בצורת טבעית יותר לשד אבל גם עלול לגרום לסיבוכים ולמראה לא טבעי בגלל הסטטיות שלו למרות תנועת הגוף ומשום שיש לו נטייה לפעמים להסתובב. מנתח טוב ומנוסה מכיר את כל שיטות הניתוח וגם את סוגי השתלים ובוחר בשיטת החדרת השתל הטובה ביותר לדגם ולגודל השד, כך שיפחתו הסיכויים לסיבוך או למראה לא אסתטי. השתלים עצמם עשויים מסיליקון ועטופים במעטפת שאמורה למנוע סיבוכים וחיכוכים עם רקמת השומן בשד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מה חשוב לדעת על הניתוח?

בחירת השתל נעשית לפי מה שהמטופלת רוצה אבל מומלץ לבדוק קודם בהדמיה כיצד זה ייראה כדי להחליט סופית. הגודל והדגם ייקבעו לפי המבנה והגובה שלה וגם יכולתה לשאת את השתלים הגדולים מבלי שזה ישפיע על הגב ובית החזה בעומס רב מדי. זה גם מה שקובע את מידת הצמיגות של ג'ל הסיליקון ואת שאר המאפיינים שלו. בדרך כלל נוטים להשתמש בשתלים האיכותיים ביותר בגלל חומרים ומבנה טובים יותר שמפחיתים חיכוך. חשוב לדעת שגם לסיליקון יש משקל ובסופו של דבר הו משפיע על הנפילה של השד, ולכן גם לגודל ולסמיכות הג'ל יש חשיבות בתוצאה הסופית. יש שתלים מיוחדים שנחשבים קלים יותר ויש שתלים שפיתחו להם מעטפת בריאה יותר לרקמות השד.

החדרת השתל

החדרת השתל נעשית דרך שלושה מקומות: הקפל התת שדי או מסביב לעטרת הפטמה או דרך בית השחי. המיקום של השתל יכול להיות מעל או מתחת לשריר וזה שיקול של הרופא לפי מצב המטופלת ומבנה החזה שלה. יש גם ניתוחי עיצוב השד שנעשים באמצעות הזרקת שומן עצמי למי שזה אפשרי אצלה. הסיבוכים העלולים להיות הם בדיוק כמו כל ניתוח אחרת, בתוספת האפשרות של התקשחות קופסית מסביב לשתל בגלל תגובת הצטלקות רקמות מסביב למעטפת, או תזוזה של השתל. כמו כן, יש תמיד סיכוי לזיהום או לאובדן תחושה מסוימת אם כי הסיבוכים הם מעטים. חשוב לדעת גם שלמרות שההחלמה אורכת כחודש, יש מי שהצלקות אצלה יחלימו במשך זמן ארוך יותר.

להתרשמות מהרופאים המובילים בתחום, כולל תמונות לפני ואחרי ניתוחים שונים בקר בפורטל מדיקו: https://www.medico.co.il

Back to top button