חדשות הארץ

הנשיא ריבלין לצוותי החינוך: "אנחנו זקוקים למנהיגות שלכם"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום (שלישי) מפגש הוקרה לצוותי החינוך הפועלים בימי הסגר יחד עם שר החינוך יואב גלנט. הנשיא והשר שוחחו עם מנהלות ומנהלי בתי ספר וגננות אשר השתתפו במפגש באופן מקוון.

במפגש השתתפו מנהלת בית הספר היסודי 'אבן רושד-קלנסווה' אילהם מרעי, מנהל בית הספר העל יסודי באשדוד מקיף ט' נופר קפון, מנהלת אולפנת הגולן קצרין ורדית טפרברג, מנהל בית הספר היסודי בבית שמש בית נצח ישראל בנים שאול מילר וגננת גן 'פטל' ברמת השרון חני מאור.

ההוראה העשייה החינוכית הפכו מורכבים השנה, לא רק בשל הצורך להתמודד עם החשש וחוסר הוודאות שהציפו את התלמידות והתלמידים. גם המורות והמורים, אנשי הצוות והמנהלים, נאלצו ללמוד מחדש איך ללמד, איך לחנך ואיך לשמור על קשר. בתוך כל סימני השאלה, נדרשו הצוותים החינוכיים להמציא שיטות הוראה והערכה שמותאמות ללמידה מרחוק. לתפעל מערכות ממוחשבות, לדאוג לציוד ולהכשרה ולספק מענה חינוכי ואנושי דרך מסכים ושיחות טלפוניות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בנקודת הזמן הזו אפשר להסתכל על השנה החולפת ולשאול מה למדנו. שגרת החירום נכפתה עלינו. אך יש לא מעט דברים שאנחנו יכולים ללמוד ממנה, לא מעט לקחים שמוטל עלינו להפיק," הדגיש הנשיא בדבריו והוסיף: "בתוך חודשים, הצלחנו לצמצם פער של שנים בתחום של למידה דיגיטלית ומקוונת. הודות להירתמות של גורמים שונים בחברה הישראלית, ביניהם מיזם "מתחשבים", חיברנו יותר ויותר משפחות ותלמידים למחשבים ולאינטרנט, והם יישארו מחוברים גם ביום שאחרי המשבר. עלינו לנצל את המצב שנוצר, ולהמשיך לעדכן ולשכלל את שיטות הלימוד וההוראה הדיגיטלית, לשלב טכניקות של למידה מרחוק ולמידה בכיתה, ולנצל את הכלים הטכנולוגיים כדי לשפר את החינוך של ילדינו."

צילום: מארק ניימן / לע"מ

שר החינוך יואב גלנט אמר במפגש: "הגיבורים והגיבורות של השנה האחרונה הם ללא ספק אנשי החינוך וההוראה המצוינים של ישראל. הם עבדו מסביב לשעון כדי להבטיח רצף חינוכי, חברתי ורגשי למיליוני תלמידים, במוסדות החינוך השונים ודרך המסכים. בעבודתם ובמסירותם חשפו צוהר לעתיד טוב יותר לכל בית ישראל בשנה המורכבת שעברה עלינו מאז פרוץ מגפת הקורונה. אני מודה לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שבחר להקדיש מזמנו להוקרת עבודתם החשובה של צוותי החינוך במהלך השנה החולפת."

צילום: מארק ניימן / לע"מ

עוד אמר שר החינוך: "עם כניסתי לתפקיד, אחת המטרות המרכזיות שהצבתי הייתה צמצום פערים ומהפכה תקשובית ודיגיטלית במערכת החינוך, זאת מתוך התפישה כי למידה מקוונת היא חובה, ולא זכות לבעלי אמצעים בלבד. התוכנית הלאומית שהשקנו – ׳הכיתה הדיגיטלית׳ – מהווה נדבך מרכזי במימוש המחויבות לצמצום פערים במערכת החינוך – ובראשה לאפשר לכל תלמיד בישראל, ללא הבדל דת, מקום מגורים או מצב סוציו-אקונומי, את הכלים המיטביים להצליח ולפרוח. תוך השקעת משאבים חסרי תקדים בהיקפם, חילקנו 150 אלף מחשבים ניידים, התקנו תשתיות טכנולוגיות חדשניות בבתי הספר, ביצענו הכשרות של צוותי החינוך וביססנו מאגר תוכן דיגיטלי עשיר ומגוון. אני משוכנע שמשרד החינוך יצא מחוזק מהתקופה המאתגרת הזו לדרך חדשה, וימשיך לקדם את החדשנות במערכת החינוך. למען התלמידים המצוינים שלנו ולמען העתיד של מדינת ישראל."

מנהלת בית הספר היסודי 'אבן רושד-קלנסווה' בתשע השנים האחרונות אילהם מרעי, סיפרה: "בחודש מרץ שנה שעברה מגפת הקורונה שלחה אותנו ללמידה מרחוק. היא הכתיבה ידע ובקיאות בכלים דיגיטליים, אז עמדתי בפני אתגר שהוא משבר. ידעתי שהקורונה לא תחלוף מהר, התחלתי במיפוי משאבים, רכשתי 60 שעות פיתוח מקצועי והמורות המתמחות למדו כלים חדשים ולימדו את הצוותים, התוצאה הייתה שליטה בכלים דיגיטליים כמו זום תוך שלושה חודשים וזה בעיני הצלחה מאוד אדירה."

צילום: מארק ניימן / לע"מ

מנהלת 'אולפנת הגולן קצרין' ורדית טפרברג סיפרה: "בתחילת משבר הקורונה הגדרנו לעצמנו שמבחינה לימודית בעזרת השם נסתדר, מבחנים ומתכונות מתבצעים מרחוק. אבל הבנות רחוקות, נערות מתבגרות כל אחת עם האתגר שלה, איך עושים תהליכי עומק? החלטנו שנעשה הכל כדי שלא תהיה נשירה של אף אחת בתקופה הזאת. כל מורה מקצועי מלווה 6-7 תלמידות, התלמידות בחרו את הדמות שתלווה אותן כמנטור. כל תלמידה משתפת את המנטור באתגר שלה, ויחד עם התלמידה וההורים קובעים את היעדים לשנה הבאה. מניסיון הדמויות המשמעותיות מלוות בזמן הלמידה וגם הרבה אחרי סיום הלימודים."

מנהל בית הספר היסודי בבית שמש 'בית נצח ישראל בנים' שאול מילר סיפר על מחווה מרגשת של המורים לתלמידיהם שהתרחשה השבוע ואמר: "נסענו ברחבי בית שמש, כל מחנך הכין חבילה לתלמידים שלו, נסענו ביום שישי וכל מחנך ראה את התלמידים שלו ותלמידים שהיו בבידוד יכלו לשוחח איתנו עם מגפון מלמטה. זאת הייתה חוויה יוצאת מן הכלל, התלמידים התרגשו עד דמעות. זה היה רגע שיא בתקופה שבה לומדים מחדש מה תפקידו של מחנך. אנחנו מבינים בימים אלה שכל קושי יכול להפוך להזדמנות."

חני מאור, גננת גן 'פטל' ברמת השרון סיפרה על פרויקט "מסיבת פיג'מות" שייסדה: "פעם בשבוע לקראת שעת השינה של הילדים, אנחנו עורכים מסיבה עם ההורים והילדים. הם מקבלים ממני ערכת הכנה למסיבה, יש להם את כל הסיפורים והשירים וגם הצעות לסיפורים ושירים חדשים. בסיום הזום אני מקרינה סרטון בן כמה דקות שמתאר את העשייה השבועית של הילדים."

"אנחנו זקוקים למנהיגות שלכם, אנו זקוקים לכם בהכשרת דור העתיד שלנו, בהבטחת החינוך הטוב ביותר שהם יכולים לקבל, ובהקניית ערכים וכלים להשתלבות בחברה," אמר הנשיא לצוותים בתום דבריו והוסיף: "חינוך והשכלה הם עדיין הכלים המשמעותיים לצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה, ואנחנו זקוקים למנהיגות החינוכית האמיצה שלכם בבניית הגשרים בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית – יהודים וערבים, חילונים, דתיים וחרדים, מימין ומשמאל."

Back to top button