צרכנות

אל תשארו מבולבלים, מושגים בביטוח רכב שאתם צריכים להכיר

עולם ביטוחי הרכב הוא רחב וכולל בתוכו, לא פעם, ביטויים ומונחים מקצועיים שיכולים להיות מבלבלים ואפילו מעט מרתיעים. אך אם בבעלותכם רכב מנועי – יש כמה מושגים בסיסיים ששווה שתכירו, שגם יעזרו לכם להתמצא יותר בקלות וביעילות בתחום.

מה כדאי שתדעו?

ביטוח מקיף

ביטוח מקיף הוא ביטוח רכב מסוג רכוש, שנועד לכסות נזקים שייגרמו לרכב שלכם כתוצאה מאירועים שונים. למשל, תאונה או התנגשות מקרית, גניבה, אש, שיטפונות, ועוד. הביטוח המקיף גם כולל ביטוח צד ג', שמכסה את הנזקים שייגרמו לרכוש של אדם אחר (צד שלישי) בעקבות השימוש ברכב. שתדעו, פוליסת ביטוח מקיף נעשית בצורה אחידה בחברות הביטוח השונות, בהתאם לנוסח שמופיע בתקנות. עם זאת, לכל אחת מהחברות יש אפשרות לערוך בה שינויים והרחבות, כל עוד זה נעשה לטובת בעלי הפוליסה.

גבול אחריות

המושג "גבול אחריות" מוגדר בפוליסות ביטוח רכב והוא קובע את הסכום המקסימלי שחברת הביטוח עשויה לשלם למבוטח או למבוטחת עבור נזק שנגרם להם. וזאת, בכפוף לכך שיש לו כיסוי ביטוחי לפי התנאים הקבועים בפוליסה.

השתתפות עצמית

סכום כסף מסוים שקבוע בפוליסת ביטוח הרכב שלכם, אותו תצטרכו לשלם בהתקיים מקרה ביטוח והגשת תביעה לחברת הביטוח כדי שתתקן את הנזקים (מלבד נזק שמוגדר כאובדן גמור או אובדן להלכה). השתתפות עצמית הוא רכיב שמופיע בפוליסת ביטוח מקיף לרכב או צד גימ"ל בלבד. סכום ההשתתפות העצמית משתנה בין חברות הביטוח ונקבע לפי פרמטרים אישיים של כל מבוטח ונתוני הרכב שבבעלותו. אז לפני שאתם מחליטים להפעיל את הביטוח, חשוב שתבדקו את סכום השתתפות עצמית שתצטרכו לשלם. שכן, אם הסכום שאתם תובעים קטן מסכום ההשתתפות העצמית, המשמעות היא שלא תהיו זכאים לפיצוי כספי מהביטוח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שמאי רכב

בעל מקצוע מומחה, שמוסמך מכוח החוק לבדוק את כלי הרכב שניזוקו בתאונות דרכים, להעריך את שווי הנזק ולקבוע את הסטטוס שלהם. תפקידו של שמאי הרכב הוא לבחון בצורה מקיפה את הנזקים שנגרמו לרכב ולתמחר את העלויות הכספיות שיידרשו כדי לתקן אותו. את עלות התיקון משווה השמאי לשווי הרכב כפי שהיה לפני התאונה וקובע אם מדובר בנזק טוטאל לוס או אובדן גמור להלכה.

ירידת ערך

מצב שבו השווי הכספי של הרכב בשוק ירד, לאחר תיקון הנזקים שנגרמו לו. וזאת, בהתבסס על הערכה שנתן שמאי רכב. במקרה של ירידת ערך, תשלם חברת הביטוח לבעל הרכב פיצוי כספי, בניכוי סכום ההשתתפות העצמית שמוגדר בפוליסה שברשותו.

מוסכי הסדר

מוסכים מקצועיים שיש להם הסכם עם חברות הביטוח, המאפשר למבוטחים לתקן את רכביהם במוסכים אלה. שתדעו, תיקון הרכב במוסך הסדר שעובד עם חברת הביטוח אינו כרוך בעלות כספית, מלבד סכום ההשתתפות העצמית הקבוע בפוליסת הביטוח שלכם.

Back to top button