חדשות הארץ

ראש עיריית חריש העביר חוק לפתיחת מרכולים בשבת – ועורר סערה

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בירך לפני זמן קצר (רביעי) את ראש העיר ומשנה לראש עיריית חריש על שהעבירו את החוק לפתיחת מרכולים בשבת במועצה, וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "תלמדו מחריש! אני מברך את ראש עיריית חריש יצחק קשת ואת עידית ינטוב, המשנה לראש העיר ונציגת ישראל ביתנו, על העברת החוק לפתיחת המרכולים בשבת לפני זמן קצר במועצה. יצחק הוא אדם דתי, חובש כיפה, שומר תורה ומצוות אשר מבין את חשיבות העיקרון חיה ותן לחיות. לא כל יום קמה עיר חדשה במדינת ישראל ועלינו לשמור על צביונה כעיר ליברלית המכבדת את אורח חייהם של כל תושביה.

מנגד, עו"ד מיכאל ליטווק, תושב חריש הפעיל נגד החוק, מסר בתגובה: "ראש עיריית חריש פוגע פעם אחר פעם בקדושת השבת החל מהסכם קואליציוני המתיר חילולי שבת נרחבים, הסרת צופרים המשמיעים נעימות שבת וכעת הוא בחר להעביר חוק הפוגע בצביונה היהודי של העיר. מצער שראש עיר המגדיר עצמו שומר מצוות פועל לפי החליל של סיעת הליברלים ולא נשמע לדעתם של גדולי ישראל שהתנגדו לחוק פה אחד. אנו בוחנים כעת את חוקיות החוק שעבר במחטף ונעשה הכל על מנת שהחוק לא יאושר על ידי שר הפנים."

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) יו״ר השדולה למען שמירת השבת התקשר לסגן ראש מועצת חריש הרב שלמה פרץ והודה לו על שהתנגד נחרצות לחוק חילולי השבת לאחר שהערב עלה להצבעה במועצת העיר חריש חוק העסקים בשבת, ולמרבה הכאב והצער החוק עבר ברוב של 7, כאשר נציג ש״ס המקומי סגן ראש העיר הרב שלמה פרץ הי"ו בהוראת גדולי ישראל ובראשם זקן מועצת חכמי התורה הגאון הרב שמעון בעדני שליט"א התנגד נחרצות לחוק. נוסף אליו להתנגדות חבר מועצה נוסף אחד מתוך שלושת חברי מועצת 'הבית היהודי' ששניים מהם למרבה הצער והבושה תמכו בחוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשיחתם לאחר ההצבעה הודה ח״כ אבוטבול לרב פרץ ואמר לו: ״הנציגים החרדים בכנסת מביעים צער עמוק על אישור החוק ע״י אנשים שחלקם חובשי כיפה… אנו נמשיך להיאבק למען שמירת השבת בחריש ובמדינה היהודית, ואנו קוראים למועצת חריש לבטל את החוק המסוכן לשמירת השבת והיהדות, למרות שהורד ממנו פרק המסחר בהשתדלות הנציג החרדי הרב שלמה פרץ״.

עוד אמר ח״כ אבוטבול: ״גדולי ישראל מחזקים את ידי הנציגות המקומית שהם שליחי ציבור אמיתיים המייצגים את עולם התורה והיהדות, ועומדים בקו החזית במאבק על שמירת הסטטוס קוו בעיר החדשה ועל שמירת כבוד השבת שהיא מקור הברכה״.

Back to top button