חדשות הארץ

דו"ח העוני פורסם, הורוביץ: "ממשלת השחיתות ביצעה טבח בכלכלת ישראל"

שר האוצר ישראל כ״ץ פרסם הודעה לפני זמן קצר (חמישי) בעקבות פרסום דו"ח העוני ואמר: "הסיוע הנרחב אותו הובלתי בעת משבר הקורונה גם לשכבות המוחלשות בחברה הישראלית – נגד האטימות וההתנגדות של הפקידות המרידורית, מנעה פגיעה קשה והובילה לירידה במספר העניים בישראל בשנה החולפת. אמשיך להוביל מדיניות נכונה של תחרות וכלכלה חופשית לצד חמלה ורגישות חברתית – בדרך ליציאה מהמשבר וחזרה לצמיחה ושגשוג."

מנגד, שר הביטחון בני גנץ אמר: "דו"ח העוני שמראה את הירידה הקשה ברמת החיים הוא תוצאה של החלטת ראש ממשלה ושר אוצר לתחמן את הציבור ממניעים פוליטיים במקום לעזור למובטלים ולעסקים כמו במדינית אחרות ולהעביר תקציב עם חמלה, עם רפורמות ומנועי צמיחה. זו עוד סיבה למה חייבים להחליף את נתניהו ולהקים ממשלה שמורכבת מאנשים ישרים שיעבירו תקציב שייתן לאזרחי ישראל את האופק והסיוע שהם כל כך זקוקים לו בעת הזו, בכדי שאף אחד לא יישאר מאחור".

חה"כ משה (בוגי) יעלון, יו״ר תל"ם, בתגובה לפרסום נתוני דו״ח העוני, בחשבון הפייסבוק שלו לפני זמן קצר הגיב: ״המחדל הניהולי של המשבר נותן אותותיו בבריאות, בחברה ובכלכלה. באין מנהיגות ראויה ושקולה, בהעדר שיקול דעת והתייצבות לאומית לסיוע ותמיכה במי שהנגיף פגע בהם באופן הרסני, אין ברירה אלא לבחור במנהיגות אחרת, שתדאג לאזרחי ישראל ולא לעצמה, שתקבל החלטות לפי מה שנכון לאזרחים, ולא בכפוף לשיקולים פוליטיים – אישיים!״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ בתגובה לדוח העוני של ביטוח לאומי, ״ממשלת השחיתות ביצעה טבח בכלכלת ישראל. הנתונים המחפירים של דו״ח העוני חושפים רק את הקצה של המשבר הכלכלי והחברתי העמוק שממשלת השחיתות דרדרה אליו את ישראל. המדינה שקועה בקטסטרופה חברתית שהיא תוצאה ישירה של המדיניות של נתניהו ושר האוצר כ״ץ, שחושבים שאפשר לפתור משבר חברתי באמצעות מצגות ומסיבות עיתונאים."

הורביץ המשיך ואמר כי "הממשלה נוהגת בקמצנות, מייצרת באופן מודע מצב של תלות וחוסר ודאות, ובעיקר לא מקדמת שום מנופי פיתוח ותעסוקה. חיסונים של פייזר או מודרנה לא יכולים להתמודד עם מימדי העוני המתרחבים. הממשלה נהגה באופן פושע כאשר לא העבירה תקציב, והכניסה את המדינה לסגר אחר סגר בלי תכנית כלכלית. שני מיליון ישראלים חיים בעוני, מתוכם כמעט מיליון ילדים. מיליון מובטלים וחל״תניקים, רבבות עצמאים שהידרדרו לעוני, אלפים על אלפים של עסקים קטנים שחוסלו. הכלכלה עברה טבח, ואסור להשאיר את ההגה בידיים של ההנהגה הכושלת הזאת.״

Back to top button