חדשות הארץ

עיריית בני ברק: "המראות הלילה היו קשים ומיותרים" בישראל ביתנו תקפו את ליצמן

הודעת דוברות עיריית בני ברק לפני זמן קצר (שישי) בנוגע לתקיפת השוטרים אמש בעיר: "ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין שוחח הבוקר עם מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי בדרישה לחקור מידית את הירי והשלכת הרימונים חסרי ההבחנה הלילה ברחבי העיר. ראש העיר, אברהם רובינשטיין אמר: ״המראות הלילה ברחובות העיר היו קשים ומיותרים: רימונים וירי חסרי הבחנה ברחובות מתוך יצר נקמה וללא קשר לנטרול מפרי סדר או הוראות הסגר״. ראש העיר היה מהראשונים לגנות את התקרית האלימה אמש נגד השוטרים מצדם של פורעי חוק שאינם מייצגים את תושבי העיר. ראש העיר עמד בקשר שוטף הלילה עם גורמי המשטרה ומנהיגי המוסד מהם יצאו לכאורה הנערים המעורבים. למרות זאת, בחרה המשטרה במעשי ענישה קשים, מיותרים ומקוממים נגד כלל תושבי העיר.

העירייה המשיכה וכתבה כי "אסור שהמשטרה תפעל באופן לא מידתי נגד אוכלוסייה שלמה, ותשדר את המסר ש"אחד יחטא ועל כל העדה תקצוף". מעגל האלימות כנגד אזרחים תמימים חייב להיחקר. בני ברק אינה שטח הפקר שבו מותר להשתולל ללא אבחנה. חובה לפעול בתקיפות כנגד אלו שפגעו בשוטרים, ומנגד להגן על כלל תושבי העיר שומרי החוק והסדר המכבדים את השוטרים."

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב כעת בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לדבריו של ליצמן על כך שהשוטרים היו מוסתים נגד תושבי בני ברק ואמר: "אדון ליצמן מי שצריך לתת הבהרות זה אתה וההנהגה של הציבור החרדי שכנראה התבלבלתם בעובדות… לא נאפשר לכם להקים מדינה בתוך מדינה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) גם הגיבה לדברי ההסתה של השר ליצמן כנגד המשטרה ואמרה: "ענישה קולקטיבית? באמת?? כולנו עכשיו בסגר כענישה קולקטיבית בגלל הזלזול של המגזר החרדי בכל ההנחיות. ענישה קולקטיבית זה להכניס את תל אביב והרצליה לסגר כשאחוז החולים החיוביים בהן הוא 4% בזמן שבבני ברק ובביתר עילית אחוז המאומתים הוא 20%. חבל שהפרת ההנחיות הבוטה, החתונות ההמוניות, מערכת החינוך הפתוחה, התפילות המחתרתיות ההמוניות (אה כמעט שכחתי שהוא בעצמו נכח בתפילה כזו וגם נדבק שם) לא צורמים לשר השיכון והבינוי."

Back to top button