חדשות הארץ

הממשלה תצביע מחר על סגירת נתב"ג למשך שבועיים

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בסוף השבוע דיונים על נתב"ג ויביא מחר הצעה לממשלה על עצירת הטיסות לישראל וממנה למשך שבועיים, כדי למנוע כניסת מוטציות נוספות של נגיף הקורונה.

בדיונים השתתפו שר הבריאות, שרת התחבורה, ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד התחבורה, ממונה הקורונה, ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות, ראש רת"א, היועץ המשפטי לממשלה ובכירים נוספים.

בדיון סוכם באופן עקרוני, בכפוף לאישור הממשלה, על איסור כניסה ויציאה של טיסות נוסעים זרות וישראליות, על צמצום היתר ההגעה לנתב"ג, כך שיתאפשר רק במקרים חריגים שיאושרו על ידי ועדה בראשות מנכ"לי משרדי הבריאות והתחבורה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן סוכם על גיבוש מתווה נפרד למקרים הומניטריים שיצריכו טיסות מיוחדות, וכי ההגבלות יחולו על טיסות נוסעים למשך 14 ימים וייכנסו לתוקף לאחר אישור הממשלה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום (שבת) כי "בכל העולם מתפעלים מההתנהלות של ישראל במבצע החיסונים בכל הפרמטרים האפשריים. אנחנו פועלים קשה גם להוריד את מצב התחלואה והתמותה בישראל. אני מגנה כל הפרה. לצערי לצד ההקפדה של רוב הציבור, אצל כולם יש חריגות. האכיפה צריכה להתקיים ללא הקלות וללא עצימת עין לאיש. ‏בערבות הדדית וביחד אנחנו קרובים מאוד לימים טובים יותר לכל מדינת ישראל.

Back to top button