פוליטי / מדיני

משרד הבריאות: קופות החולים יממנו אמבולנסים עבור מרותקי הבית

קופות החולים יממנו אמבולנסים עבור מרותקי הבית שיבקשו להגיע ולהתחסן וכמו כן יקפידו שסביבת החיסון תהיה סטרילית עבורם והם יחוסנו במודל "דרייב אין"- כך הודיעו היום (שני) נציגי משרד הבריאות שהשתתפו בדיון חירום שכינסה השרה לשוויון חברתי לשעבר מירב כהן בנושא מתן חיסונים למרותקי הבית. 

על פי הנתונים שהוצגו בדיון נותרו עוד כ-45 אלף מרותקי בית שטרם חוסנו כאשר 30 אלף מתוכם הביעו רצון להתחסן. נציגי משרד הבריאות אמרו כי טרם נמצא הדרך לנייד את החיסון של חברות פייזר ומודרנה, והם משקיעים מאמצים ביצירת פתרון שיאפשר לנייד בקבוק בודד הכולל 6 מנות בתוכו. כרגע גם פתרון זה עדיין לא ישים ולכן קיים קושי ממשי לחסן את מרותקי הבית בבית שלהם. אגף הרוקחות במשרד הבריאות מקיים שיחות בנושא הזה עם חברת פייזר על מנת לקבל מהם פתרונות שיאפשרו ניוד של בקבוקים בודדים. 

משרד הבריאות הציב יעד לקופות החולים לחסן בשבוע הקרוב לפחות 20% מאוכלוסיית מרותקי הבית וזאת באמצעות הפעלת מתנדבים שיסייעו למרותקי הבית להגיע לנקודות ההתחסנות, וכמו כן באמצעות מימון של אמבולנסים למרותקים שזקוקים לכך על מנת לצאת מהבית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מירב כהן, השרה לשוויון חברתי לשעבר, אמר: "שמענו היום בדיון על אנשים מבוגרים שלא יצאו מהבית כמעט שנה, דבר שגורם להם לדעוך, לאבד את טעם החיים ומצבם המנטלי והתפקודי מדרדר מיום ליום בצורה דרסטית. חיסונם של מרותקי הבית צריך להיות בראש סדרי העדיפויות שלנו שכן מדובר בקבוצה בסיכון, כאשר הסובבים אותם עלולים להדביקם בנגיף גם אם הם התחסנו כיוון שהחיסון מגן על המחוסן אבל לאו דווקא על סביבתו."

עוד אמרה: "הבעיות התפעוליות הנובעות מכך שלא ניתן לטלטל את החיסון מובנות לחלוטין אבל אנחנו תקועים באותה נקודה כבר למעלה מחודש וחצי ומחובתנו לספק פתרונות יצירתיים לבעיה הזו בהקדם. הפתרונות שהוצעו היום בדיון הם בהחלט צעד בכיוון הנכון ובכוונתי לכנס ביום חמישי הקרוב דיון נוסף בנושא על מנת לוודא שההנחיות ירדו לשטח ומבוצעות במלואן. נכון להיום המוקדים של קופות החולים לא יודעים לספק תשובות למרותקי הבית ולכן ניתן להם מספר ימים של התארגנות ואז נכנס את כולם בשנית כדי לוודא שההנחיות מתורגמות למעשים".

צילום: הקריה הרפואית רמב"ם

Back to top button