צרכנות

מה צריך לבדוק לפני שבוחרים קורס BI

משבר הקורונה הביא רבים לשקול את מסלול הקריירה ולחפש אפיקים חדשים להתפתחות מקצועית. אחד מהמסלולים המעניינים ביותר כיום מציע לשלב בין יכולות וידע ניהולי לבין פיתוח טכני בסביבה מתקדמת. מה צריך לבדוק לפני שבוחרים קורס BI?

האם הקורס מספק ידע טכני ברמה המאפשרת עצמאות מלאה?

נקודת המוצא בקורס BI היא להקנות ידע טכני נרחב לפיתוח הפלטפורמה. ידע טכני זה כולל הבנה בארכיטקטורה של מערכת, היכרות עם כלים ומאפיינים שונים, ביניהם ממשקים, עבודה עם קוד, שילוב של אובייקטים, תרגום של צרכים עסקיים למונחים טכניים, עיצוב ממשק משתמש עשיר במאפיינים, קבלת ידע נרחב בתחקור נתונים – ידע שיועבר הלאה למשתמשי המערכת. אלו כלים בסיסיים אך מהותיים מאוד, שמטרתם להקנות עצמאות מרבית בעבודה השוטפת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האם קיימת הלימה בין הידע הטכני לדרישות השוק הישראלי?

אחת מנקודות התורפה בקורסים טכניים היא התמקדות בידע טכני מבלי יכולת לחבר אותו לעולם המושגים העסקי ולתהליכי עבודה המאפיינים את השוק הישראלי. במצב זה הסטודנט אומנם מקבל ידע רחב, אך בפועל הוא לא יודע לתרגם אותו לדרישות עסקיות. כך למשל יתכן והוא ידע להתמודד עם דרישות פשוטות יחסית כמו יצירת ממשק של אתר או פורטל למערכת, אך האם הוא ידע להצביע על צורך של קישור אותו אתר או פורטל לישות ייחודית במערכת או לדשבורד מסוים? כוחו של מיישם BI בא לידי ביטוי ביכולת להציע פתרונות מעשיים ויצירתיים מתוך היכרות עם כלי הפיתוח ולא להיפך. ולכן מומלץ לוודא מבעוד מאוד שחלק מהותי מתוכנית קורס BI עוסקת בדוגמאות חיות "מהשטח" וכיצד מיישמים ומנהלי פרויקטים מנוסים יותר מצאו להן פתרון. זהו גם הערך המוסף שמביא איתו מיישם BI איכותי לתפקיד.

האם יש אפשרות לתרגול און-ליין?

משבר הקורונה פגע בתוכניות לימוד רבות, סגרים, כניסה ויציאה לבידוד, קושי להגיע פיזית לכיתות ושלל בעיות נלוות עצרו תוכניות לימוד, שלא הצליחו לתרגם את פעילותן לעולמות הדיגיטל. בימים אלו ובכלל חשוב לחפש תוכנית הניתנת לתרגול באופן וירטואלי.

האם הקורס מקנה תעודת הסמכה?

תעודת הסמכה מבטיחה שהקורס מצריך מעבר של פרויקט גמר מסכם. הפרויקט המסכם כשמו כן הוא מכליל את עיקר החומר הנלמד ומאפשר לסטודנט להתנסות לראשונה, תוך הדרכה צמודה, בפיתוח המערכת הלכה למעשה, ליישם את הידע הנלמד ולהטמיע אותו. אם בחרתם להירשם לקורס BI במכללה המובילה את התחום, הרי שלתעודה זו יש ערך יקר ובעיקר אם מעוניינים לעבוד בארגונים העובדים עם הפלטפורמה עליה השתלמתם.

מי המרצים בקורס?

העדיפו קורס BI הנלמד על ידי אנשי מפתח בתחום שהינם מנהלי פרויקטים, מיישמים בכירים ועתירי ניסיון, כאלו שמביאים עמם ערך רב מלבד יכולת הדרכה מעשית על המערכת. לא רק בהיבט של דוגמאות מעשיות מן השטח אלא בהיבט של עבודה עצמאית בסביבה רוויה בלחצים, חשיפה לשפה הארגונית ובכלל לשפה העסקית הנלווית לעבודה עם המערכת וכן הבאה של מקרי בוחן ודוגמאות עשירות מניסיונם המעשי.

האם מדובר על קורס כללי או קורס ייחודי המתמקד בפלטפורמה מבוקשת?

הציבו עצמכם בחזית הטכנולוגיה ובחרו לעבור קורס BI אצל גוף או מכללה בעליתוכניות הסמכה מקיפות על הכלים המבוקשים ביותר בשוק, כך גם תגדילו את סיכויי ההצלחה שלכם בקבלה לעבודה עתידית. בחרו במערכת הרווחת בשוק הישראלי, מערכת המתאימה לסגנון העבודה הישראלי ומציעה גמישות מרבית לצד ביצועים, מערכת מהדור החדש, המאפשרת למשתמשים לחקור את הנתונים על בסיס דשבורדים מובנים ומרחיבה יכולות של מערכות BI מהדור הקודם, שהתמקדו בעיקר בהפקה של דוחות מובנים.

Back to top button