מבזקים

המסלול המשפטי המהיר לפינוי שוכר לפני תום תקופת השכירות

לשם פינויו המהיר של דייר, נדרש בעל הבית להגיש תביעה לפינוי מושכר. זהו הליך משפטי מהיר המסתיים בדרך כלל בתוך כשלושה חודשים, ואלו מאפייניו:

1.     כל החומר מוגש עם כתב התביעה

2.     הנתבע אינו רשאי לצרף צדדים נוספים

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

3.     התביעה עוסקת אך ורק בפינוי שוכר ולא בתביעות ומחלוקות כספיות

4.     ניתן להגיש את פסק הדין להוצאה לפועל ולבצע פינוי כפוי

הליך זה נועד לתת מענה לאותם מקרים שדייר מסרב לפנות את הדירה לאחר הפרה יסודית או לאחר סיום מועד השכירות. אם השוכר אינו ממלא אחר פסק הדין, הרי שהוא מוגש ללשכת הוצאה לפועל. זו מצידה שולחת הודעת אזהרה לשוכר. אם עדיין לא פינה את הנכס, רשאי ראש ההוצאה לפועל, להורות על פינוי כפוי באמצעות קבלני פינוי הנשכרים ע"י בעל הנכס. אלו מגיעים לנכס אף תוך פריצת הדלת ומפנים את הדייר, מיטלטליו ובני משפחתו.

תביעה בסדר דין מהיר

אם לבעל הנכס יש תביעות כספיות בגין נזק שנגרם לנכס או בגין אי תשלום דמי שכירות, עליו להגיש תביעה נפרדת בסדר דין מהיר.

פינוי שוכר לפני תום תקופת השכירות – גם ללא הפרה יסודית

חוק השכירות והשאילה מאפשר לצדדים להסכם השכירות, לסיים אותו עוד בטרם הסתיימה התקופה המופיעה בהסכם. לשם כך נדרש כי הצדדים יוסיפו להסכם סעיף שבו נכתב במפורש כי המשכיר רשאי לבטל את ההסכם ללא הפרה יסודית שלו ואף לתת זכות מקבילה לשוכר, היינו לצאת מהסכם השכירות לפני תום התקופה.

יצוין כי אם המשכיר שמר על זכותו להודיע לשוכר על ביטול ההסכם ולא ציין בהסכם כי זכות זו נתונה גם לשוכר, הרי שתנאו בטל והוא אינו רשאי לפנות את השוכר בטרם הסתיימה תקופת השכירות המקורית. מצב הפוך לפיו רק השוכר רשאי לבטל את ההסכם טרם זמנו, הוא אפשרי שכן החוק מתייחס רק לחובתו של המשכיר לדאוג לזכות מקבילה של שוכר הנכס.

לפי החוק, משכיר המעוניין לנצל זכות זו, חייב להודיע לשוכר על כוונתו 90 יום מראש, ואילו השוכר רשאי להודיע למשכיר על כוונתו, 60 יום מראש ואף תקופה קצרה מזו אם הסכימו על כך.

בקצרה: פינוי שוכר לפני תום תקופת השכירות הוא אפשרי אם השוכר הפר אחד מהתנאים בהסכם המוגדרים ככאלו המצדיקים פינוי שוכר, למשל אי תשלום שכירות או גרימת נזק. המסלול המשפטי עובר דרך תביעה לפינוי מושכר, הדרך היחידה לפנות דייר. החוק אף מאפשר ביטולו של הסכם שכירות אם קיים סעיף המעניק זכות כזו הן למשכיר והן לדייר.

Back to top button