צרכנות

מדוע חשוב לעשות ביטוח לשכר דירה

השנה האחרונה טלטלה את שוק הנדל"ן, הביקוש לשכירות פחת והחודשים "החמים" (בדרך כלל החודשים המקדימים לפתיחת שנת הלימודים האקדמית) התאפיינו בירידה משמעותית בביקוש. הסיבה לכך נעוצה במשבר הקורונה ובהרעה הכלכלית שנובעת ממנו אך עם העובדות אי אפשר להתווכח- אחד מתוך שמונה שוכרים לא הצליח לעמוד בתשלום שכר הדירה. מהו ביטוח שכר דירה? ומה הוא מקנה? מדוע חשוב לעשות אותו? כל התשובות כאן בכתבה.

מהו ביטוח לשכר דירה?

ביטוח שכר דירה כשמו כן הוא מבטיח שבעל הנכס יקבל את תשלום שכר הדירה גם במקרים לא צפויים כמו: נטישה של שוכר, אובדן קשר עם שוכר, שיקים חוזרים מהבנק, סרבנות פינוי וכיוצא בזה. עלות הביטוח נעה בין 3%-4% מערך השכירות החודשית והתהליך עצמו נפרס על פני שלושה שלבים: התקשרות ראשונית עם החברה המבטחת, בדיקת דיירים וחתימה על שירות "ביטחון בשכירות" למטרת מגורים בלבד עבור אנשים פרטיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בביטוח שכר דירה החברה המבטחת מבטיחה את תשלום שכר הדירה, איתור דייר מחליף בעת הפרה ופינוי דייר סרבן.  

מה כולל השירות?

שירות ביטוח שכר דירה כולל בדיקת דיירים ראשונית, הנעשית ללא עלות וללא התחייבות. במקרה זה על בעל הנכס להעביר לחברה המבטחת את פרטי הנכס ואת פרטי הדיירים קיימים (דיירים המתגוררים כעת בנכס) או חדשים (דיירים, שבוחנים את הנכס ובעל הבית מעוניין לקבל מידע בנוגע ליכולתם הפיננסית לעמוד בתשלומים השוטפים)  לאחר קבלת הפרטים, חברת הביטוח תבצע בדיקה יסודית לבחינת הרקע הפיננסי של הדיירים- את הבדיקה היא מבצעת מול גופים משפטיים, פיננסים ומימוניים. אם הדייר אושר ניתן יהיה להציע לבעל הנכס את השירות "ביטחון בשכירות" המקנה שקט נפשי להבטחת שכר דירה.

תשלומי שכר הדירה יושבו לבעל הנכס בשלושת המקרים הללו:

  • כאשר הדייר שאושר לא שילם את שכר הדירה
  • כאשר הדייר הפעיל עסק בדירה והדבר נוגד את חוזה השכירות ומהווה הפרה
  • כאשר הדייר ביצע כל שימוש אחר, אשר נוגד את חוזה השכירות.

את התשלום יוכל לדרוש בעל הנכס מהחברה המבטחת באמצעות מילוי הצהרה בה הוא מפרט את מועד ההפרה ומהות ההפרה. בשלב הבא בעל הנכס יודיע לדייר שכיוון שהוא הפר את ההסכם והוא מייפה את כוחה של חברת הביטוח לדרוש את תשלומי השכירות ונזקים נוספים וכן לדרוש בפינויו מהנכס. בזמן זה בעל הנכס מקבל את דמי השכירות ישירות לחשבונו מטעם החברה המבטחת

שירות "ביטוח שכר דירה" מבטיח ששכר הדירה יכנס מדי חודש וחודשו אם בוצעה הפרה בוטה בהסכם השכירות של "דייר מאושר".

מדוע חשוב לבטח את שכר הדירה?

כיום מלבד ביטוח שכר דירה לא קיים כל מנגנון אחר המבטיח ששכר הדירה ישולם לבעל הנכס בזמן הנדרש. יותר מכך במקרים של הפרות חוזה נדרש בעל הנכס להתנהל מול מספר גופים שונים ביניהם בנק השוכר (במקרה של ערבות בנקאית) ולשכת ההוצאה לפועל ולדרוש את חובו שלא בהכרח ישולם לו.

בשורה התחתונה, במקרים של הפרת חוזה עשוי למצוא את עצמו בעל הבית מתמודד עם דייר סרבן ואובדן שכר דירה של מספר חודשים ואף יותר

בעלי נכסים המסתמכים על שכר הדירה כערובה להשבת תשלומי המשכנתה אינם יכולים להרשות לעצמם אובדן שכר דירה לאורך תקופה לא ידועה, בעיקר אם מדובר על מקרים מורכבים בהם נעשה נזק ממשי לדירה או לחילופין במקרים בהם מדובר על דייר סרבן פינוי. במצב זה יהיה עליהם לאתר מקור הכנסה אחר על מנת לעמוד בתשלומים השוטפים ולא להגיע להליכים של חדלות פירעון או פשיטת רגל.

ביטוח לשכר דירה משמש כמגן ממשי איכותי ומחליף כל מנגנון אחר, שלא נותן פתרון מלא להבטחת כספי השכירות.

Back to top button