משפטי/פלילי

3,680 דו״חות נרשמו ביממה החולפת בגין הפרות הקורונה השונות

המשטרה ממשיכה בפיקוח ואכיפת הגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר שהוטלו על ידי הדרג המדיני ברחבי הארץ, הכול במטרה למנוע את המשך התפשטות הנגיף בישראל. ביממה החולפת, ה- 27 בינואר, נרשמו על ידי השוטרים 3,680 דו״חות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ. מרבית הדו״חות נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת (דו"חות הניתנים גם בהתקהלויות אסורות של מי שמרוחק מביתו מעל 1,000 מ' למטרה אסורה) – 2,423 דו"חות, ובהם גם 948 דו"חות בגין אי עטית מסיכה, 56 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 63 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 155 דו"חות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

– במהלך פעילות יזומה של המשטרה אותר אוהל שהוקם בשטח פתוח בכפר חב"ד כשבמקום מתקיימת חתונה בהשתתפות עשרות אורחים בניגוד לתקנות. עם כניסת השוטרים למקום, החלו עשרות אנשים להימלט מהמקום. בבדיקת הנוכחים במקום נמצא כי אחד ממשתתפי האירוע הינו חולה קורונה מאומת. השוטרים הורו לו להיכנס לבידוד וזימנו אותו לחקירה בסיומו. כמו כן במקום נרשמו כ-30 דוחות לשאר משתתפי האירוע והם התבקשו להתפזר.

– בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על ישיבה פעילה בביתר עילית בניגוד לתקנות, כוחות הגיעו למקום, פעלו לפיזור המתקהלים ורשמו דוחות למפרים ולמפעיל המקום נרשם דוח בסכום של 5,000 ₪. עם יציאת הכוחות החלו להתאסף עשרות ולהפר את הסדר והשוטרים פעלו לפיזורם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

– בפעילות המשטרה לאכיפת תקנות הקורונה, אותרה חתונה שנערכה בהשתתפות עשרות בעיר בית שמש. השוטרים אכפו במקום את הפרת התקנות והותקפו במטר אבנים וביצים בעת פעילותם על ידי עשרות שהתקהלו בסמוך. השוטרים פעלו להפסקת ההפרה וכן רשמו דו"חות נגד משתתפי החתונה ובעלי תפקיד במקום.

– במהלך פעילות המשטרה לאכיפת תקנות הקורונה, אותר אירוע שנערך באולם בית מלון במרכז העיר ירושלים. נרשמו דו"חות לנוכחים ובעל המקום זומן לבירור במשטרה. במקום נכחו עשרות משתתפים, בוצעה כנגדם אכיפה ונרשמו עשרות דו"חות בגין הפרת תקנות הקורונה. בעל המקום זומן לבירור במשטרה בעקבות המקרה.

– במהלך פעילות אכיפת תקנות הקורונה שערכו שוטרים בירושלים, אותר בית כנסת בו התקיימו לימודים בניגוד לתקנות ולכן כנגד המורה נרשם דו"ח בגין הפרת התקנות.

-המשטרה איתרה בבוקר בבני ברק מוסד חינוכי שפעל בניגוד להנחיות ורשמה דו"ח לבעל המקום, זאת לאחר שנרשם בו לאחרונה דו"ח נוסף בגין הפרת התקנות באופן דומה לצד דרישה לפזר את ההתקהלות ולהפסיק את ההפרות במקום.

– שוטרים הבחינו בבוקר במודיעין עילית בגן ילדים שפעל בניגוד לתקנות. בעת שהגיעו הכוחות למקום החלו עשרות להתקהל ולהפר את הסדר, להתעמת עם השוטרים, לחסום את הכביש ולמנוע את יציאת הכוחות. השוטרים הורו למפעיל הגן לפזר את הילדים ונרשם לו דו"ח. בתוך כך 2 חשודים נעצרו לחקירה לאחר שסירבו לעיכוב וסרבו לפנות את הכביש.

פעילויות אלו הן רק חלק קטן מהפעילות שבוצעה ביממה החולפת ע״י משטרת ישראל ברחבי הארץ. בנוסף השוטרים ערכו ביקורים וביקורות אחר יישום ההנחיות ב-1,806 בתי עסק. כאמור עשרות בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, ניתנו 63 אזהרות, וב-77 מקומות בוצע דילול קהל. 8 בתי עסק נסגרו בתום שימועים לאחר שהפרו את התקנות. בנוסף בוצעו בדיקות יזומות של הימצאות בבידוד ל-1,974 חולים מאומתים השוהים בביתם וכן ל-3,388 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

מהמשטרה נמסר: "המשטרה קוראת לציבור כולו להימנע מיציאה למרחב הציבורי שלא לצורך חיוני שהותר בתקנות ולהקפדה על קיום ההנחיות, הכל בכדי למנוע את הצורך באכיפה ולהצליח באתגר הלאומי של הורדת שיעור התחלואה ולצורך חזרה לשגרה בהקדם. רק יחד נוכל לנצח את הנגיף."

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button