חדשות הארץ

שר הביטחון בני גנץ הציג את המתווה שלו לפתיחת הסגר, "פה זה לא ניו זילנד"

שר הביטחון גנץ לפני זמן קצר (ראשון) בישיבת שרינו של כחול לבן: "בדרך לתל-אביב, נסעתי ברחובות ירושלים, בני ברק ורמת גן והמציאות היא שהכל פתוח- ישראל היא לא ניו-זילנד" לאור זאת אמר גנץ בישיבה ש"אנחנו רואים שיש ירידה בנדבקים בדגש על האוכלוסייה המבוגרת. אנחנו צריכים לתגבר את צוותי החיסונים כדי להגיע לכולם. צריך לחבר בין צבע הרמזור לרמת החיסונים ביישוב. לצד זאת, נדרשת תשומת לב לנזק האגבי של הסגר. יש נזק ישיר של חולי קורונה, ולמחלה הזו יש גם נזק מהסגרים- דיכאון, אובדן חינוך, נשירה, פרנסה, מחלות לב והשמנה. אסור להתאהב בסגר כפתרון. זה נכון במיוחד כעת כשיש את החיסונים ואנחנו אחרי כל כך הרבה ימי סגר. כשמוסיפים לזה את השיקול הכלכלי והחברתי- יש מחיר כלכלי כבד להמשך הסגר במתכונתו."

"בגלל כל אלו," המשיך גנץ, "אנחנו צריכים ללכת לצעדים הבאים: החל מיום ראשון: פתיחה מידית של מסחר 1+1 בקרב אנשים שקיבלו את החיסון בפעם השנייה. הפסקת מגבלת המרחק מהבית באופן מיידי. לפתוח את הליגות המקצועניות ללא קהל. החל מיום ה': פתיחת המסחר באופן רחב ומפוזר – ככל שיהיו יותר מקומות פתוחים לאורך יותר שעות, נקטין התקהלות, וזאת רק בערים צהובות וירוקות.
בנושא החינוך- צריך כבר ביום חמישי לפתוח את החינוך לגיל הרך, או לכל המאוחר ביום ראשון בכדי לאפשר היערכות מסודרת. צימרים במתווה משפחה. בנושא נתב"ג- צריך למצוא פתרון לביצוע בדיקות, וזה ייקח זמן ולכן צריך להאריך את הסגירה בשלב זה."

גנץ עוד אמר במהלך הישיבה: "אנחנו צריכים להמשיך את הסגר עוד מספר ימים ולהיערך לפתיחה רחבה מיום חמישי- כולל כל המסחר בערים ירוקות וצהובות. צריך לראות מה קורה בשטח. פה זה לא ניו זילנד. אם אין סגר בפועל- צריך להיערך לפתיחה מסודרת ואכיפה שוויונית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button