חדשות הארץ

החלפות פיקוד בבתי הסוהר במחוז דרום של שירות בתי הסוהר

טקסי חילופי מפקדים בבית הסוהר 'רמון' ובבית מעצר 'שקמה' נערכו היום (ראשון) במעמד נציבת בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי, מ"מ מפקד מחוז דרום תת גונדר מאיר שמחון וסגל מצומצם של פיקוד היחידה בהתאם למגבלות. הטקס שודר לקציני המטה בשידור וידאו פנימי. מפקד בית סוהר ׳רמון׳ הנכנס, גונדר משנה אמנון יהבי, החליף בתפקיד את גונדר משנה רוני אלבז שקיבל לידיו את הפיקוד על בית סוהר 'איילון'. מפקד בית מעצר ׳שקמה׳ הנכנס, גונדר משנה גרשון שמשלאשוילי, החליף בתפקיד את גונדר משנה משה איבגי שקיבל לידיו את הפיקוד על בית מעצר 'הדרים'.

מהדברים שנשאה נציבת בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי בטקסי חילופי המפקדים: "בבית סוהר 'רמון': "רוני אתה מפקד נחוש, יכול ובטוח. מורה דרך שהביא את בית הסוהר 'רמון' להישגים משמעותיים והשאיר יחידה מלוכדת ואיכותית. אני גאה שיש בשב"ס מפקדים כמוך, ערכי, איש משפחה שנלחם על פקודיו וקובע מדיניות ברורה. אמנון, קיבלת לידיך את המפתח לפיקוד על היחידה. המפתח להצלחה טמון באנשים הנמצאים כאן. אתה מביא איתך ניסיון רב, ידע, מקצועיות וערכים. אני בטוחה שתמשיך את הדרך ותנחיל את המדיניות שלי. אני מוקירה ומעריכה את סגל בית סוהר 'רמון', מכירה את היכולות שלכם ומאמינה בכם."

בבית מעצר 'שקמה' אמרה: "משה, בחרתי בך לתפקיד מפקד 'שקמה' לפני 15 חודשים. הזמן היה קצר והמלאכה מרובה. הטבעת חותם משמעותי במסירותך הרבה. שינית את פני היחידה ללא הכר, הובלת וגיבשת את הסגל. אתה מפקד ערכי שהחל את דרכו כסוהר ביטחון ואחרי שעברת תפקידי פיקוד ומטה מגוונים ידעתי שאני בוחרת נכון. אתה משאיר לגרשון יחידה למופת ואני מודה לך על כך.
גרשון, בחרתי בך כמפקד בית מעצר 'שקמה' עוד בהיותי מפקדת מחוז דרום. נבחרת לתפקיד מתוך הערכה רבה, ידע רב, מקצועיות וניסיון. אני סמוכה ובטוחה שתצעיד את היחידה קדימה בכל ההיבטים.
סגל בית מעצר 'שקמה', המפתח להצלחת המפקדים, הוא אתם. העשייה הבלתי מתפשרת שלכם. אני בטוחה שתמשיכו ללוות את המפקד הנכנס כשם שליוויתם את היוצא מתוך ראיה של שליחותנו כארגון הכליאה הלאומי המתמודד עם הפשיעה והביטחון הלאומי של המדינה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדברי תת גונדר מאיר שמחון, מ"מ מפקד מחוז דרום: "בבית סוהר 'רמון': "לבית סוהר 'רמון', בהיותו בית סוהר ביטחוני, השלכות חברתיות וביטחוניות על מדינת ישראל. כמפקד, רוני עמד באתגר תוך גיבוש תפיסה מקצועית והבנת המשמעויות. היום מקבל אמנון את הפיקוד על היחידה אחרי שנים רבות ותפקידים מגוונים. אתה מביא איתך את השקט, הצניעות, האמון והתמיכה שלך בארגון. ביישום הערכים שלך, בבגרות ובתבונה אתה מהווה דוגמא אישית לפקודיך."

בבית מעצר 'שקמה' אמר: "בית מעצר 'שקמה' הוא מתקן דינמי ובו תחלופה גבוהה של עצורים. טקס החלפת פיקוד מסמל מעבר של אחריות כבדה מאוד לכתפיו של המפקד הנכנס. מרגע זה הוא מחוייב לכל דבר שקורה בין חומות בית הסוהר. משה, הרוח שלך, רוח המפקד, הורגשה בכל בית המעצר. טיפוח המשאב האנושי, גיבושו ונראות המתקן, כל אלה הפכו את 'שקמה' ליחידה האיכותית שעוברת היום לידיו של גרשון ואני מודה לך על כך. גרשון, אני שמח על שובך למחוז דרום, הבית המקצועי שלך ברוב שנותיך בארגון, החל מגיוסך כסוהר ביטחון ועד לשובך היום כמפקד יחידה. אתה מקבל את התפקיד בזכות מי שאתה ומתוך אמון מלא בהיותך מפקד המחובר לאנשיו, חותר למגע ומסור לארגון. אנחנו איתך, נצעד קדימה עם הנשמה המיוחדת שלך. אתה האדם היכול והמתאים."

מהדברים שנשא מפקד בית סוהר ׳רמון׳ הנכנס, גונדר משנה אמנון יהבי: "נפלה בחלקי הזכות לפקד ולהוביל בכל גזרות הלחימה, ביצעתי שורה של תפקידים מאתגרים ומלמדים מתוך תחושת שליחות ואמונה בדרך. למרות נסיוני רב השנים, אני נרגש מאוד היום ממעמד משמעותי זה. שירתי בעבר כסגן מפקד בבית סוהר 'רמון' והיום אני חוזר לפקד על היחידה בחרדת קודש וגאווה. תפקיד מפקד בית סוהר הוא תפקיד ליבה בשב"ס ואעשה כמיטב יכולתי לממש וליישם חובותיי כמפקד…אני רואה בטיפול ובפיתוח ההון האנושי יעד מרכזי, נקפיד כולנו לשמור על סביבת עבודה ראויה ומכבדת ונמשיך לחבק את הגמלאים ואת בני המשפחות השכולות. לצד זאת, נשמור על אסירים ועצורים במשמורת בטוחה ונאותה ונבטיח ככל שניתן שמירה על זכויות הכלואים שבמשמרתנו."

מהדברים שנשא גונדר משנה גרשון שמשלאשוילי, מפקד בית מעצר ׳שקמה׳ הנכנס: "אני עומד כאן היום זקוף וגאה על המעמד המכובד ומקיים בזאת את צוואתו של אבי זכרו לברכה. שב"ס הוא ארגון שהוא משפחה ואני רוצה להודות באופן אישי לכל מי שליווה אותי מיום גיוסי בשנת 1990 ועד היום, בזכות האכפתיות והמסירות שלכם הגעתי עד הלום. אני מאמין כי ניסיון העבר שלי יתרום רבות למימוש יעדיי בית המעצר. יד ביד באהבת חינם, אחווה, רעות והכי חשוב בבריאות איתנה נתמודד יחד עם אתגרי נגיף הקורונה."

צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס

Back to top button