פוליטי / מדיני

שירה איסקוב: נתתי את העדות, למה אני צריכה לראות את האיש שניסה לרצוח אותי?

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, בראשות ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), מכונסת כעת (שני) לדיון במדיניות הפרקליטות בהסדרי טיעון בעבירות אלימות במשפחה.

ח"כ פורר פתח את הדיון ואמר כי ביקש לקיים אותו בדחיפות על רקע פרסומים על ניסיון להגיע להסדר טיעון בפרשת ניסיון הרצח של שירה איסקוב. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס לכך ואמר כי התייעץ עם עו"ד מוביל שאמר לו כי אם זה נכון אז " מישהו בפרקליטות יצא מגדרו להיטיב עם החשוד ברצח".

צילום: דוברות הכנסת, יניב נדב

שירה איסקוב, שבן זוגה מואשם בניסיון לרצוח אותה, סיפרה: "הפרקליטים ואני בקשר מאוד טוב והם משתפים אותי בהליך והם יד ימיני, יחד עם זאת חייבים לעשות שינוי. כשמתחילים מו"מ להסדר טיעון לקורבן אין שום יכולת להביע דעה. אם הפרקליטות והסנגורים יסכימו על עונש זה מספיק ונצטרך לקבל את זה וזה לא מתקבל על הדעת. החשש שהקורבן צריכה לחשוש לחייה כשהוא ישתחרר לא מעניין אותם. הם ממשיכים לתיק הבא. כבר נתתי את העדות במשטרה, למה אני צריכה לראות את האיש הזה?".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת, יניב נדב

בתגובה לכך אמר ח"כ פורר לאיסקוב: "את ממלאת תפקיד מאוד חשוב, בזכות הכוחות שלך את מייצרת שינוי בשביל נשים שמפחדות להיחשף. בלעדיך ובלי משפחת סלע ומשפחות נוספות אי אפשר היה לחוקק את החוק לשלילת אפוטרופסות".

נציגת הפרקליטות, עו"ד טוני גולדנברג, התייחסה לדברי ח"כ ליברמן ולפרסומים ואמרה: "אני מצויה בכל תיקי הרצח וניסיון רצח שמתנהלים בארץ ואני יכולה לתת לכם כמה כללי אצבע בתיקי אלימות חמורה בין בני המשפחה. אתחיל עם המשפט שאמר ח"כ ליברמן – אנחנו תמיד מלווים נפגעי עבירה ולהערכתי המקצועית בתיק הזה לא יהיה הסדר טיעון ולא ירדו מעבירת הניסיון לרצח. הפרסומים – אנחנו חיים בעידן של מציאות מדומה".

צילום: דוברות הכנסת

Back to top button