כלכלה

הסכם קיבוצי מיוחד נחתם במפעל מתכת חניתה בשלומי

ההסתדרות במרחב גליל מערבי, הנהלת מפעל מתכת חניתה בשלומי וועד העובדים חתמו היום (שני) על הסכם קיבוצי מיוחד שמבטיח תנאי פרישה משופרים לתשעה עובדים שיסיימו את עבודתם בעקבות הכנסת טכנולוגיה רובוטית למחלקת הסימון והאריזה.

לפי ההסכם, העובדים יקבלו מענק פרישה וכן מענק ותק של 1,600 דולר (למי שבמהלך השנה שלאחר פרישתם אמורים היו להיות זכאים למענק) ותווי שי. כן יקבלו העובדים את חלקו השני של המענק שמשולם כחלק מההסכם הקיבוצי מאוגוסט האחרון.

בעקבות חתימת ההסכם יבוטל סכסוך העבודה במפעל עליו הכריזה ההסתדרות ב- 13 בינואר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במפעל מתכת חניתה מועסקים כ- 160 עובדים בהסכם קיבוצי. המפעל מתמחה בייצור מגוון כלים לעיבוד שבבי המיועדים לתעשיית עיבוד המתכת בארץ ובעולם.

יו"ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות, אשר שמואלי, אמר: "גם בתקופה קשה זו עמדנו כל כך שהעובדים שיפרשו יזכו לפיצויים מוגדלים כך שגם כשהם יושבים בבית הכנסתם לא תיפגע. על כך נלחמנו ואני שמח שחברי הוועדה הפריטטית בראשות גבי אסרף ומוטי עדן קיבלו החלטה צודקת לגבי עובדים ותיקים אלה אשר נתנו ממיטב שנותיהם למען המפעל. תודתי ליו"ר נעמת עופרה אלקיים-כהן, למזכיר איגוד ענף המתכת במרחב גליל מערבי מאיר עזרא, לוועד העובדים בראשותו של איימן פלאח, וגם להנהלת המפעל שהשכילה להבין שעובדים ותיקים אלה צריכים לפרוש בכבוד הראוי והמגיע להם".

יו"ר הסתדרות עובדי התעשייה גבי אסרף, בירך: "אני מברך על השגת ההסכם, שמוכיח כי בהידברות ניתן להגיע להבנות שימנעו פגיעה ביחסי העבודה".

מזכיר איגוד ענף המתכת במרחב גליל מערבי מאיר עזרא, הוסיף: "ההסכם מאפשר לעובדים שבנו את המפעל לפרוש בכבוד. אני שמח שהגענו להסכמות".

יו"ר ועד עובדי מתכת חניתה איימן פלאח, ציין: "קשה להיפרד מעובדים, אבל עשינו את המקסימום למענם והגענו להסכם משופר ומכובד. אני מודה לאשר שמואלי ולגבי אסרף על מאמציהם, וגם להנהלת המפעל שבאמצעות הידברות הצלחנו להגיע יחד להסכם הטוב ביותר".

צילום: דוברות ההסתדרות

Back to top button