משפטי/פלילי

המשטרה: היקף תפיסות הנשקים בחודש החולף גבוה ב- 40% ממקבילו ב- 2020

המשטרה עדכנה היום (שני) כי החודש הראשון של שנת 2021 נפתח במחוז צפון בהיקף תפיסות נשקים גבוה ב-40% מממוצע התפיסות בשנת 2020.

במהלך ינואר 2021 נתפסו במחוז צפון 52 רובים ואקדחים, 29 רימונים, 13 מטענים, עשרות בקת"בים זיקוקים וכוורות זיקוקים, ואלפי כדורים ותחמושת מסוגים שונים.

צילום: דוברות המשטרה

כנגד 33 חשודים הוגשו כתבי אישום ובקשות למעצר עד תום ההליכים בעבירות של סחר באמצעי לחימה, ארועי ירי והחזקת אמל"ח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפעילות נותנת דגש על תפיסת העבריינים שסוחרים בנשק או באמצעי לחימה ולא רק על תפיסת כלי הנשק עצמם. במסגרת מימוש המדינות, צוותי משימה יעודים מופעלים בישובים וסביבתם, ומבצעים פעילות סמויה וגלויה לאיתור סוחרי כלי נשק, נתיבי ההברחה ועבריינים המחזיקים ומשתמשים בכלי הנשק. בנוסף פרוסים כוחות בתוך ובקרבת הישובים על מנת לתת מענה מהיר לכל אירוע ירי תוך ניסיון לתפוס את המבצעים.

צילום: דוברות המשטרה

במקרה אחד, במשטרת ישראל התקבלה הודעה על אירוע ירי בישוב יפיע, כוחות של לוחמי משמר הגבול הוזנקו למקום ואיתרו רכב שנמלט מהמקום, לאחר מרדף בסמטאות הכפר, החשוד ברח מהרכב רגלית ונלכד על ידי שוטרי מג"ב שרדפו אחריו. בנתיב הבריחה נתפס אקדח FN, שבאמצעותו על פי החשד, בוצע הירי. בהמשך החקירה עלה כי התרמילים שנתפסו בזירת הירי תואמים לאקדח. כנגד החשוד הוגש כתב אישום בעבירות של נשיאת נשק, שעליה העונש הקבוע בחוק הוא 10 שנות מאסר, וירי בשטח בנוי, שעליה העונש הקבוע בחוק הוא חמש שנות מאסר. תפיסת הנשק ומעצרו של החשוד מנעו ארועי ירי נוספים שהיו עלולים להביא לאבדות בנפש.

צילום: דוברות המשטרה

במקרה אחר, לאחר חקירה סמויה נתפס במטבח של בית בכפר שיבלי רימון רסס החשוד בשנות ה-60 נעצר והוגש נגדו כתב אישום בעבירה של החזקת נשק שהעונש הקבוע עליה בחוק הוא 7 שנות מאסר ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

Back to top button