צבא וביטחון

משרד הביטחון: היקף רכש קורונה ב- 2020 עומד על 3.9 מיליארד שקל

מינהל הרכש והייצור במשרד הביטחון (מנה"ר) מסכם בימים אלה את שנת הרכש 2020. את נתוני הרכש הציג סמנכ"ל וראש מנה"ר, אבי דדון, בסיכומי תכניות העבודה שמקיים משרד הביטחון.

עולה מהנתונים שהוצגו כי היקף הרכש בשקלים שביצע מנה"ר בשנת 2020 הסתכם ב-12.5 מיליארד שקל, מתוכם כ- 3.9 מיליארד שימשו לרכש אמצעים, שירותים וציוד רפואי עבור המאבק בקורונה, בהתאם לצורכי משרד הבריאות, פיקוד העורף וגורמים נוספים.

צבר ההסכמים וההזמנות הפעילות עומד על כ-48 מיליארד שקל, ו- 23% מהרכש בוצע מאזורי עדיפות לאומית וקו עימות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, 5,827 מכרזים קיים מנה"ר ב- 2020, והיקף הפטורים ממכרז ירד לכ- 20% – הנתון הנמוך ביותר זה למעלה מעשור.

שר הביטחון בני גנץ אמר: "מנהל הרכש במשרד הביטחון הוכיח את עצמו בשנה האחרונה כחולץ הפקקים של המדינה. בזמן שצה"ל וכל מערכת הביטחון נפרסים ומסייעים בשטח, ברשויות, בבתי החולים ובמבצע החיסונים, אנשי מנהל הרכש סיפקו ועדיין מספקים את העורף שאיפשר להקים מחלקות קורונה נוספות, להביא מכונות הנשמה ומסיכות, להכפיל פי 12 את כמות הבדיקות ולחסוך מאות מיליוני שקלים תוך הצלת חיי אדם. אני גאה בעובדי מנהל הרכש שעובדים מסביב לשעון ונרתמים לכל משימה בכדי להבטיח שמדינת ישראל תקבל את כל האמצעים להילחם בנגיף, תוך שהם דואגים להביא פרנסה לאלפי ישראלים בפריפריה דווקא בעת הקשה הזו לחברה ולכלכלה הישראלית".

סמנכ"ל וראש מנה"ר, אבי דדון הוסיף: "מיד עם תחילת המשבר, משרד הביטחון יזם והוביל הקמה של 9 קווי ייצור מקומיים למסכות, לציוד רפואי ולאמצעים לבדיקת קורונה. יחד עם משרד הבריאות הצלחנו להסיט מאות מיליוני שקלים למפעלים בישראל, במקום להוציא כסף לחו"ל. בימים אלה חתמנו על הזמנות לייצור 5 מיליון חלוקים לצוותים רפואיים בקווי ייצור בפריפריה – בשלומי, בקרית גת, בחורפיש ובאזור התעשייה ברקן".

צילום: freepik

Back to top button