חדשות הארץ

פעוט בן 9 חודשים טבע באמבטיה בבית בעכו, מצבו קריטי

פעוט בן 9 חודשים טבע לפני זמן קצר (שלישי) באמבטיה בבית בעכו. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים בנהריה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה.

חובש בכיר במד"א, סאלם חריכה, סיפר: "כשהגענו למקום הוציאו אלינו את הפעוט אל מחוץ לבית, סיפרו לנו שהוא שהה מספר דקות מתחת למים באמבטיה. ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא דופק וללא נשימה, התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות, העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו במהירות לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי."

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה: "טביעה היא גורם תמותה השני בשכיחותו מהיפגעות ילדים. ילדים טובעים במהירות ובדממה. הם יכולים לטבוע גם במים רדודים. ברגע שהפה והאף שלהם מכוסים במים, הם במצב טביעה ואינה יכולים להתריע שהם בסכנה או לצעוד לעזרה. בתוך 2 דקות חל איבוד הכרה וכעבור 4-6 מתרחש נזק מוחי בלתי הפיך ועד מוות. אנחנו קוראים להורים אל תגידו לי זה לא יקרה – בסביבת מים לא משאירים את הילדים ללא השגחה אפילו לרגע. בתום השימוש מרוקנים מיד את האמבטיה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. צילום: lifeofpix

Back to top button