פוליטי / מדיני

ח"כ זנדברג: אחמד חיג׳אזי הוא קורבן של המערב הפרוע בחברה הערבית

ח״כ ניצן הורוביץ, ח״כ תמר זנדברג, ג׳ידא רינאווי-זועבי ועיסאווי פריג׳ סיימו לפני זמן קצר (שלישי) ניחום אבלים אצל משפחת חיג׳אזי שבנה אחמד נהרג הלילה בטמרה שבגליל התחתון.

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ, אמר במקום: ״אחמד חיג'אזי, שלא היה מעורב בשום פשע, נהרג הלילה בחילופי אש באמצע העיר בטמרה. אחמד הוא עוד קרבן של האלימות המשתוללת בחברה הערבית. הלב כואב. אבל לכאוב זה לא מספיק. הגיע הזמן לפתרונות אמיתיים לפשע ביישובים ערבים. האזרחיות והאזרחים הערבים הם אזרחים שווים במדינת ישראל, ומגיע להם ביטחון אישי כמו לכל אזרח אחר״.

ח״כ תמר זנדברג ציינה: "אחמד חיג׳אזי הוא קורבן של המערב הפרוע בחברה הערבית, שבו חיי חפים מפשע מופקרים בקרב היריות שבין ארגוני הפשיעה והמשטרה, שקשה לדמיין כמוהו באמצע שכונת מגורים ביישוב יהודי. דרושה תכנית לאומית להתמודדות רצינית עם הפשיעה, זו לא חצר אחורית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ח"כים ממרצ בביקור ניחומים. צילום: ללא קרדיט

ג׳ידא רינאווי-זועבי אמרה: ״התחושה היא שאנחנו כבר למעלה משנתיים בזירת קרב, וכאמא, אני חיה בחשש מתמיד כשהילדים שלי יוצאים לחברים, או הולכים למכולת. כשאחוז מקרי הרצח בחברה הערבית, הוא פי 7 מאשר בקרב האזרחים היהודים, הגענו למצב שאנחנו צריכים להיאבק, כדי לקבל את הזכות הבסיסית של הביטחון האישי. זה קורה כי החברה הערבית הפכה לחצר האחורית של המדינה והביטחון האישי של האזרחים הערבים נדחק לתחתית סדר העדיפויות הלאומי. אי אפשר לדבר על שום דבר אחר, לא פיתוח כלכלי ולא תעסוקה, אם אין את הבסיס של הביטחון האישי. ואחרי כל זה, במקום לספק פתרון, המשטרה מאשימה את האזרחים הערבים שהם לא משתפים עימה פעולה. האם גם כשהיא נכשלת בפיענוח רצח בכפר סבא, המשטרה מאשימה את תושבי כפר סבא?״

ח"כים ממרצ בביקור ניחומים. צילום :ללא קרדיט

ח"כ עיסאווי פריג' הוסיף: ״אנחנו זקוקים למשטרה חזקה שתיאבק בפשיעה, אבל לא כזו שתהפוך את היישובים הערבים למערב פרוע. משטרה שתגביר את הביטחון האישי, לא תערער אותו עוד יותר. צריך לטפל בפשע, אבל כפי שבתל אביב או רעננה, השוטרים לא היו יורים אם היתה סכנה שיפגעו אזרחים, זה לא היה צריך להתרחש גם בטמרה. כשיש סכנה לאזרחים. לא יורים!. יש משבר אמון בין המשטרה לחברה הערבית והלילה הוא נעשה חמור יותר. הצעד הראשון שעל המשטרה לעשות כדי לתקן אותו הוא להוכיח שהיא מבצעת חקירה אמיתית ביחס לאירועים שהתרחשו אתמול ולמותו המיותר של אחמד חיג'אזי. להוכיח שאיכפת לה״.

Back to top button